• ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
  • کد خبر: 41142
  • readingTime: ۱ دقیقه
ویترین طلافروشی

در حالی قیمت طلا و سکه روز گذشته را با روند کاهشی آغاز کرد که از افت ۲۰۰ تومانی قیمت دلار خط می‌گرفت. در پی برگشت قیمت سکه به کانال پایین‌تر حباب سکه نیز روند نزولی داشت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه در روند کاهشی معامله شد. این روند نزولی سکه‌های سنگین را یک پله به عقب برگرداند و به نسبت افت قیمت سکه‌ها حباب تمام قطعات نیز به همان نسبت تخلیه شد.

روز گذشته قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی برگشت و قیمت طلا و سکه را نیز با خود همراه کرد. برخی کارشناسان اقتصادی این روند نزولی را متاثر از تخلیه حباب سکه می‌دانند. آنها می‌گویند بازار روند باثباتی پیدا کرده است و با حرکت نزولی قیمت دلار، طلا هم حرکت کاهشی خواهد داشت.

سقوط سکه‌های امامی و بهار به کانال پایین‌تر

دیروز ۱۴ مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۷۴۲ هزار تومانی یک پله عقب‌نشینی کرد. این قطعه با رقم ۲۸ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه بهار کاهش ۴۱۱ هزار تومانی داشت. روز گذشته سکه بهار نیز در کانال پایین‌تر و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه افت ۳۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با رقم ۱۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

پرچمداری افت حباب، سهم سکه بهار شد

روز قبل قیمت طلا نیز روند کاهشی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۱۳ هزار تومان کاهش، با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۲۷ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۳۳ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه در تمام قطعات کاهشی بود. حباب سکه‌ بهار با افت ۴۷۰ هزار تومانی بیشتر از سایر قطعات ریزش داشت. حباب سکه امامی ۳۹۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۵۷ هزار تومان کاهش داشتند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۴۲ دلار معامله می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =