بازدید ملی مس از ایریسا

مدیران و رؤسای مالی و اقتصادی شرکت ملی مس در بازدید از سیستم‌های مالی شرکت ایریسا به استفاده از تخصص و ظرفیت‌های  این شرکت ابراز تمایل کردند.

به گزارش ایراسین، مدیران و رؤسای مالی و اقتصادی شرکت ملی مس در بازدید از سیستم‌های مالی شرکت ایریسا به استفاده از تخصص و ظرفیت‌های این شرکت ابراز تمایل کردند.

در این برنامه دوروزه، مدیران ارشد مالی شرکت ملی مس، ضمن بازدید از سیستم‌های مالی ایریسا و برگزاری جلسات مشترک با اعضای گروه تخصصی مالی سیستم‌های اطلاعاتی شرکت ایریسا و معاونان و مدیران سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، اقتصادی و مالی و تکنولوژی فولاد مبارکه، راهکارهای پیاده‌سازی و به‌کارگیری این سیستم‌ها در شرکت ملی مس را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادند.

در این نشست، معاونان سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، تکنولوژی، اقتصادی و مالی فولاد مبارکه و مدیرعامل شرکت ایریسا در این حوزه موضوعاتی را مطرح کردند که در ادامه می‌خوانید:

محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اظهار کرد: آنچه امروز به‌عنوان مجموعه سیستم‌های فولاد مبارکه وجود دارد تداومی از سیستم و الگویی است که از ابتدای بهره‌برداری فولاد مبارکه و به عبارتی پیش از شروع تولید در فولاد مبارکه شکل گرفته است. فعالیت فولاد مبارکه از ۲۳ دی ۱۳۷۱ رسماً آغاز شد. قبل از تولید، سیستم‌های اطلاعاتی چندین ماه داخل مدار قرار داشته و فرایندهای مالی و اداری روی سیستم MIS شروع به کار کرده بوده است. IS-Suite که امروز در فولاد مبارکه استفاده می‌شود توسعه همان MIS است که روی زیرساخت‌های مبتنی بر نگاه جدید شکل گرفته است. در پاسخ به این سؤال که آیا این سیستم جوابگو هست یا خیر، باید گفت فولاد مبارکه در طول این مسیر از یک کارخانه ۲.۵ تنی به یک گروه ۱۰.۳ میلیون تنی تولید فولاد بدل شده و همواره این سیستم‌ها پشتیبان تولید بوده است. با یکپارچگی سیستم‌های اطلاعاتی ایریسا و ارتباط IT و OT ظرفیت ۷.۲ میلیون تنی در فولاد مبارکه و ۱۰.۳ در کل گروه امکان‌پذیر شد. عملاً اگر سیستم نباشد، تولید در فولاد مبارکه متوقف می‌شود. این امر رابطۀ بسیار نزدیکِ سطح عملکرد سیستم‌ها و حجم تولید را نشان می‌دهد. بااین‌حال، رشد، تغییر و تعالی سیستم‌ها برای گام دوم که در فولاد مبارکه طراحی شده اجتناب‌ناپذیر است. اساساً یکی از رسالت‌های مجموعه ایریسا نیز همین است که ضمن اینکه امروز ما را پشتیبانی می‌کند، در حوزه‌های R&D خود باید آینده را هم در نظر داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه که شرکت ایریسا متولی آن است، پروژه تحول دیجیتال است. ایریسا بازوی تخصصی شرکت است. این سیستم‌ها تاکنون جوابگو بوده و ما در اغلب شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی، سامانه‌های مبتنی بر شرکت ایریسا را استفاده می‌کنیم و ان‌شاءالله در آینده هم با توسعه‌هایی که انجام خواهد گرفت، فرایندها را پشتیبانی خواهد کرد.

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: سیستمی که «ایلوا (ILVA)» در دهه‌های اخیر برای ایریسا طراحی کرد امروز برای این شرکت مزیت رقابتی ایجاد کرده است. سیستم مالی ایریسا یک ساختار فرایندی است که خود را در حسابداری صنعتی و حسابداری بهای تمام‌شده نشان می‌دهد. سیستمی است که هم قیمت تمام‌شده را به شکلی که در صورت‌های مالی نیاز است نشان می‌دهد و هم ‌بهای تمام‌شده استاندارد را شامل می‌شود. علاوه بر این سیستمی است که بهای تمام‌شده را نه‌فقط به قیمت اقلام تشکیل‌دهنده هزینه‌ای، بلکه بر اساس مبنای فعالیت‌ها حساب می‌کند. یعنی اگر بخواهیم، می‌توانیم آن را به یک سیستم قیمت تمام‌شده مبتنی بر فعالیت تبدیل کنیم و گزارش‌های مبتنی بر فعالیت از آن بگیریم. این سیستم همواره فرایند بهبود مستمر را داشته است. علاوه بر این، با بهبودهای مستمر ایجادشده در این سیستم، بعد از سه دهه درجه‌ای از بلوغی حاصل شده که هرجا که سیستم پیاده‌سازی شده می‌تواند به بهترین شکل جوابگوی نیاز شرکت‌های مرتبط باشد. نکته اصلی اینجاست که سیستم یک ابزار است و این ما هستیم که می‌توانیم به سیستم هویت دهیم. هویت این سیستم را کسانی که دور این میز نشسته‌اند می‌سازند و از هر طرف که نگاه کنیم این یک سیستم کاملاً قوی و کامل است. ازاین‌رو بهای تمام‌شده هیچ سیستمی جایگزین این سیستم نمی‌شود.

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازمان‌دهی فولاد مبارکه تشریح کرد: امروزه افراد و کارکنان سرمایه‌های اصلی سازمان‌ها هستند که باید به‌خوبی از این متخصصان مراقبت کرد تا همواره با دلگرمی و تعهد هرچه بیشتر به تعالی سازمان و تحقق اهداف آن کمک کنند.

اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت ایریسا تشریح کرد: سیستم‌های مالی مورداستفاده در فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور به‌صورت یکپارچه با تمامی سیستم‌ها در ارتباط است؛ چراکه یکپارچگی سیستم‌ها در صنایع تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار است.ایریسا به‌طور مستمر در حال بهبود سیستم‌های خود است و در جلسات بسیار متعدد، بهبود سیستم‌ها را با معاونت‌ها و واحدهای فولاد مبارکه و سایر مشتریان مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌دهد و همیشه دیدگاه و اظهارنظر مشتریان و کارفرمایان را به‌عنوان نقاط قابل بهبود در دستور کار خود دارد.

علاوه بر سیستم‌های اطلاعاتی، شرکت ایریسا در چهار حوزه دیگر شامل اتوماسیون صنعتی، شبکه و زیرساخت، مشاوره و تحول دیجیتال و امنیت سایبری در حال فعالیت است؛ ازاین‌رو ارزش پیشنهادی ایریسا در پوشش دادن تمام سطوح هرم اتوماسیون است.

رسالت و مأموریت ایریسا از ابتدای تأسیس کمک به صنعت کشور بوده است. سعی ‌ما در این سه دهه آن بوده که بتوانیم در توسعه صنایع نقش‌آفرینی کنیم و نگاه سودآوری هدف اصلی این مجموعه نبوده است؛ ازاین‌رو امیدواریم بتوانیم در رشد و توسعه‌های پیش‌روی شرکت ملی مس نیز یاری‌رسان باشیم.

محمدحسین قنبرزاده، مدیر امور هوشمندسازی شرکت ملی مس بیان کرد: ضمن قدردانی از معاونان فولاد مبارکه و میزبانی شرکت ایریسا باید اذعان داشته باشیم که گروه ملی مس با توجه به حجم زیاد توسعه‌های خود و تعدد زیرمجموعه نیازمند یک سیستم مالی یکپارچه است؛ درحالی‌که تاکنون به‌صورت جزیره‌ای مدیریت شده است. در این بازدید و جلسات دوروزه با توجه به تخصصی که در ایریسا مشهود است و همچنین با عنایت به رضایتمندی فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای این شرکت، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا مدیران مالی گروه مس از نزدیک با این سیستم آشنا شوند و در آینده‌ای نزدیک همکاری خود را با ایریسا آغاز کنیم.

گفتنی است در این بازدید دوروزه مدیران ارشد مالی شرکت ملی مس به‌صورت کامل با سیستم‌های مالی شرکت ایریسا ازجمله حسابداری عمومی، حسابداری صنعتی، بودجه، بهای تمام‌شده و سایر ماژول‌ها آشنا شدند و جلساتی را با گروه تخصصی مالی ایریسا برگزار کردند.

ابراز تمایل مدیران شرکت ملی مس به استفاده از تخصص و ظرفیت‌های شرکت ایریسا

ابراز تمایل مدیران شرکت ملی مس به استفاده از تخصص و ظرفیت‌های شرکت ایریسا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =