طلافروشی

هفته گذشته سکه با پرش‌های قیمتی در بازار تعطیل پایتخت، گمانه‌زنی‌ هفته‌های گذشته را نقش بر آب کرد. این بازار با وجود هفت روز تعطیلی پیاپی و روزهای رکودی محرم، معاله‌گران را غافلگیر کرد و روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، در دو هفته گذشته بازار فلز زرد، غیر از روزهای جمعه هفت روز را نیز رسما تعطیل بود و مبادله فیزیکی در این بازار انجام نمی‌شد. اما معاملات پشت خطی روند قیمت‌ها را صعودی کرد و قطعات سکه را کانال بالاتر نشاند.

سکه سقف مقاومتی را می‌شکند؟

به تعبیر معامله‌گران و فعالان بازار، بخشی از این روند رشد متاثر از فعالیت بزرگان بازار بود و بخشی را نیز قیمت دلار رقم زد. با این وجود سیگنال‌های سیاسی و تصمیمات سیاستگذار علاوه بر بازار ارز روند قیمت طلا و سکه را نیز صعودی کرد.

تحلیلگران اقتصادی محدوده ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را برای سکه امامی کف حمایتی می‌دانند و می‌گویند در این محدوده قیمتی سفارش‌های خرید زیادی وجود داشت.

در روزهای آینده اگر محدوده مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای سکه امامی شکسته شود، مقاومت بعدی محدوده قیمتی ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی خواهد بود.

نیم‌سکه و ربع سکه در آستانه ورود به کانال بالاتر

در آخرین معامله هفته گذشته دوازدهم مرداد تمام قطعات سکه با همان ارقام روز چهارشنبه معامله شدند. قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان مبادله شد و سکه بهار در کف کانال ۲۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

نیم‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ و ۱۰ میلیون و ۹۵۰ و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم هم با قیمت دو میلیون و ۳۶۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا در بیشتر روزهای هفته گذشته نوسانات کاهشی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =