• ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
  • کد خبر: 40920
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۹ مرداد) با ۶ ‌هزار و ۲۴۷ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۷۳ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۷۷۶ واحد افزایش به ۶۹۹ هزار و ۱۶۱ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۲ واحد رشد به ۳۹۸ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال معامله شد.

نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۹۷۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۱۱ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۷۷ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۰۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۶۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۴۵۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۸۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل داروپخش (وپخش) با ۳۴۱ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۲۹۵ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۲۸۱ واحد،توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲۲۵ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۴۸ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۲۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، سایپا (خساپا)، زامیاد (خزامیا)، گروه سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، گروه مالی شهر (شهر)، سامان گستر اصفهان (ثامان) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۵۷ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۵۸ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۲۰ واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۸۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، ایران‌خودرو دیزل (خاور)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، گروه انتخاب آرمان الکترونیک (انتخاب)، صنعتی مینو (غصینو) و و پتروشیمی تندگویان (شگویا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، کشتیرانی دریای خزر (حخزر) و شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

در این معاملات ۴۸ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۵۲ درصد آنها منفی بودند که در این میان سرمایه‌ گذاری صبا تامین، ایران خودرو دیزل و سنگ آهن گوهرزمین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

امروز همچنین نمادهای صبا تامین، ایران خودرو دیزل، سنگ آهن گهرزمین، انتخاب الکترونیک،‌ صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =