• ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
  • کد خبر: 40892
  • readingTime: ۱ دقیقه
ویترین طلافروشی

روز گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از کاهش ۴۰۰ تومانی دلار، ارزان شد. این روند را معامله‌گران، استراحت بازار پس از یک هفته افزایش قیمت تعبیر می‌کنند. دیروز سکه امامی پرچمدار بیشترین کاهش در قطعات سکه بود.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز قیمت دلار یک کانال عقب‌نشینی کرد و قیمت طلا و سکه را نیز با خود همراه کرد. با این وجود برخی از قطعات سکه باثبات ماندند. فعالان بازار این کاهش را استراحت بازار توصیف کردند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سرعت افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از دو فاکتور دلار و طلای جهانی بیشتر خواهد شد. به اعتقاد آنها صنایع بالادستی کشور، با قیمت دلار در کانال‌های بالاتر معامله‌ می‌شوند و بنابراین قیمت دلار افزایشی است. متعاقب آن افزایش قیمت طلا و سکه نیز قطعی است.

گفتنی است دیروز و امروز بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته میلادی قرار دارند و قیمت طلای جهانی با رقم ۱۹۵۹ دلاری ثابت است.

استراحت نیم‌ و ربع سکه در کاهش قیمت

دیروز هشتم مرداد قیمت سکه امامی با کاهش ۲۹۸ هزار تومانی به کف کانال ۲۸ میلیونی برگشت. این قطعه در نهایت با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۹ هزار تومان مبادله شد. دیروز قیمت سکه بهار کاهش ۱۲۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه و ربع سکه تغییر قیمت نداشتند و با همان ارقام روز شنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند.

دیروز سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب نیم‌سکه ۴ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهشی بود. هر مثقال طلا با ۷۰ هزار تومان افت، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید.

روز گذشته حباب سکه روند متوازنی نداشت. سکه امامی و گرمی به ترتیب کاهش حباب ۱۵۵ هزار تومانی و ۳۲ هزار تومانی داشتند. سایر قطعات سکه نیز افزایش حباب داشتند. حباب سکه بهار ۴۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۳ هزار تومان و ربع سکه ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =