بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با تاکید بر ادامه طرح حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، روند اجرایی این مهم در سال را تشریح کرد و گفت: تشکیل این صندوق در راستای عمل به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ مورد تصویب نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم قرار گرفت و با بودجه ۵ هزار میلیارد تومان از آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد.

به گزارش ایراسین، محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به آغاز کار صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ گفت: تشکیل این صندوق در راستای عمل به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، در سال ۱۴۰۱ مورد تصویب نمایندگان مجلس انقلابی یازدهم قرار گرفت و با بودجه ۵ هزار میلیارد تومان از آبان‌ماه ۱۴۰۱ شروع به کار کرد.

وی افزود: بودجه مصوب برای این صندوق در سال ۱۴۰۲ به ۷هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

صفاری تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت متولی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج است ولی در سال ۱۴۰۲ هر فرد دچار بیماری خاص و صعب العلاج برای بهره مندی از خدمات این صندوق حتما باید به بیمه پایه درمانی خودش در استان مراجعه کند. به عنوان مثال بیمه شدگان تامین اجتماعی باید به مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان یا شعب شهرستانی آن مراجعه کنند و بیمه شدگان نیروهای مسلح نیز به بیمه نیروهای مسلح استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به پیشتاز بودن استان اصفهان در حمایت از بیمران خاص افزود: از ابتدای آبانماه ۱۴۰۱ تا پایان تیر ۱۴۰۲ در استان اصفهان، بالغ بر ۲۳۲ میلیارد تومان برای بیش از ۵۷ هزار بیمار خاص هزینه درمان از طرف بیمه سلامت پرداخت شده است.

گفتنی است هدف از تاسیس صندوق بیمران خاص و صعب العلاج کاهش پرداخت مستقیم و جبران بخشی از هزینه های درمان ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌ها، تالاسمی هموفیلی، ام اس، اوتیسم و... می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =