• ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
  • کد خبر: 40820
  • readingTime: ۱ دقیقه
شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۷ مرداد) با سه‌هزار و ۷۶۶ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۶۶ واحد ایستاد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲۲ واحد کاهش به ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ واحد افت به ۴۰۵ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۳۶۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال معامله شد.

پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۷۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تاین (تاپیکو) با ۴۲۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۷۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۲۵ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۵۸ واحد، کالسمین (فاسمین) با ۱۹۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۸۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۵۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۱۲ واحد، گروه سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۹۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۲۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۳۷۱ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۲۸۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۸۸ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۲۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، سیمان اصفهان (سصفها)، گروه مالی شهر (شهر)، لعابیران (شلعاب)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، زامیاد (خزامیا) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۱۲ میلیون و ۱۲۰ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۷۸ واحد کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۴۳۰ واحد رسید. در این بازار بیش از سه میلیارد و ۷۳۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، صنایع گلدیران (گلدیرا)، بیمه دی (ودی)، نفت پاسارگاد (شپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، سیمان ساوه (ساوه)، نیان الکترونیک (نیان)، تامین سرمایه دماوند (تماوند) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، ایران‌خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بهمن دیزل (خدیزل) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =