• ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 40735
  • readingTime: ۲ دقیقه
دلار

روز گذشته بازار گمانه‌زنی‌ها نسبت به قیمت دلار برای هفته آینده در میان معامله‌گران داغ بود. برخی فعالان بازار ارز معتقدند اسکناس دلار در سایه انتظارات تورمی در هفته دوم مرداد دست بالا را می‌گیرد. دیروز همین موضوع باعث افزایش تقاضا در بازار ارز شد.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، دیروز بازار تهران در تعطیلی سوگواری محرم قرار داشت. با این وجود بازار ارز فردوسی شلوغ بود و خریدار زیاد. در نهایت دلار با قیمت ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود پایان داد. فعالان بازار ارز رشد تقاضا در روز گذشته را متاثر از ترس مردم برای افزایش قیمت دلار بعد از بازگشایی بازار ارز در هفته آینده عنوان کردند.

دیروز المنقوش وزیر امور خارجه لیبی در صدر هیاتی به تهران سفر کرد و مورد استقبال امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت. به تعبیر معامله‌گران این دیدارها می‌تواند در راستای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران و یا آزادی زندانیان سیاسی باشد.

اقدامات غیر اقتصادی برای اقتصاد ثمره ندارد

با توجه به اینکه تعداد دیدارهای سیاسی و مراودات با سایر کشورها در سال‌جاری بیشتر شده اما کارشناسان بازار این اقدامات غیراقتصادی دولت را مقطعی و در بهبود شرایط اقتصادی بی‌اثر می‌دانند. از سوی دیگر بازار امیدی به گشایش اقتصادی و کاهش شارپی قیمت در پی این اقدامات ندارد. معامله‌گران معتقدند نهایت تاثیری که این اقدامات می‌تواند بر روند قیمت‌ها داشته باشد همان کاهش هزار تا ۵۰۰ تومانی یکی دو روزه قیمت دلار است.

علاوه بر این، روز دوشنبه متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مقصد بعدی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق را عمان اعلام کرد. قرار است از این پول تنها در اهداف غیر تحریمی و بشر دوستانه استفاده شود و هر انتقالی باید از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید شود.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته سوم مرداد، قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۷۹ تومان عرضه شد و ۱۰ تومان افزایش داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۲۶ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

در آخرین معامله دیروز یورو در بازار آزاد با افزایش ۲۲۰ تومانی با قیمت ۵۴ هزار و ۲۴۳ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۲۵۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۷۴۹ تومان رسید. یوروی حواله نیز با ۲۰۰ تومان کاهش قیمت با رقم ۴۱ هزار و ۵۹۰ تومان عرضه شد.

درهم امارات در آخرین معامله دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۸ تومان مبادله شد و سه تومان افزایش داشت. اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۰ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =