بارندگی

سامانه بارشی به شکل رگبار باران امروز (چهارشنبه) در ۱۰ استان فعال است که به دلیل تقویت بارش‌ها در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و احتمال وقوع سیلاب، هشدار سطح زرد صادر شده است. همزمان ۱۱ استان به دلیل وزش باد شدید طی امروز در معرض طوفان خاک قرار دارند.

به گزارش ایراسین به نقل از سازمان هواشناسی، سامانه بارشی امروز به شکل رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی، شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس فعال است.

فردا پنج‌شنبه هم نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان به واسطه فعالیت سامانه بارشی بارانی است.

مخاطرات فعالیت سامانه شامل احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال است که هواشناسی برای آن هشدار زرد صادر کرده است.

هواشناسی به اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است.

وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گردوخاک

امروز چهارشنبه هم چنین در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شمال اصفهان، جنوب سمنان، مرکزی، قم، بوشهر و جنوب تهران وزش باد نسبتا شدید موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

دمای هوا از از فردا پنج شنبه در اغلب مناطق کشور روند افزایشی خواهد داشت و به خصوص در روزهای شنبه تا یکشنبه هفته بعد گرمتر از هفته جاری است. در چند روز اول هفته اول آینده دمای هوا در محدوده ۳۹ تا ۴۱ درجه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =