• ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
  • کد خبر: 40656
  • readingTime: ۳ دقیقه
مهدی قایدی در اتحاد کلبا

درست چند ساعت بعد از اینکه مهدی قایدی اعلام کرد نمی‌تواند در استقلال بماند، باشگاه اتحاد کلبا از این بازیکن رونمایی کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرورزشی، یکی از بزرگترین نگرانی‌های هواداران استقلال و کادرفنی این تیم، ماندن یا رفتن مهدی قایدی بود. ستاره بوشهری فوتبال ایران که در ابتدای فصل قبل به صورت قرضی به استقلال برگشت، فصل درخشانی را سپری کرد و ستاره اول تیمش بود. قایدی فقط یک گل تا آقای گلی فاصله داشت و درخشش او باعث شد تا دوباره به تیم ملی هم دعوت شود. قایدی با شباب الاهلی قرارداد داشت و این باشگاه در خصوص این بازیکن تصمیم گیرنده بود.

بعد از اینکه استقلالی‌ها چندبار در پرداخت پول رضایتنامه قرضی قایدی تعلل کردند و بدقولی آن‌ها به مدیران شباب الاهلی ثابت شد، مدیران این باشگاه اماراتی اعلام کردند دیگر با استقلالی‌ها مذاکره نخواهند کرد. بعد از کش و قوس‌های فراوان در نهایت قایدی با انتشار پستی از هواداران استقلال خداحافظی کرد و اعلام کرد نمی‌تواند برای فصل بعد در این تیم بماند. درست چند ساعت بعد از خداحافظی قایدی با استقلالی‌ها، باشگاه اتحاد کلبا خبر از جذب یک ستاره جدید داد و پوستری که برای دادن این خبر منتشر کرد، شباهت بسیاری به قایدی داشت.

یکشنبه عصر هم به صورت رسمی این باشگاه از ستاره بوشهری فصل قبل استقلال رونمایی کرد تا نقل و انتقالات این فصل به بدترین شکل ممکن برای هواداران استقلال سپری شود. این در حالی‌ست که طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر ماندن قایدی به گوش می‌رسید و جواد نکونام هم سفت و سخت خواهان ماندن این ستاره شده بود. همین موضوع باعث شد تا امیدواری کوچکی بین استقلالی‌ها به وجود بیاید.

امیدی که البته خیلی زود تبدیل به ناامیدی شد و بهترین بازیکن فصل قبل استقلال از این تیم جدا شد. سوال مهم هواداران استقلال در مورد ماجرای جدایی قایدی از این تیم این است که مهدی دقیقا چه زمانی با اتحاد کلبا قرارداد بست و چه زمانی شاگرد فرهاد مجیدی شد. آن‌ها از اینکه دقیقا بلافاصله بعد از خداحافظی، با پیراهن تیم جدیدش عکس انداخت، متعجب هستند. ضمن اینکه در این بین دو موضوع مهم هم وجود دارد.

نکته اول اینکه در نامه باشگاه شباب الاهلی به استقلال اعلام شده که کادرفنی این تیم برای فصل جدید به قایدی نیاز دارد. نکته دوم هم به مصاحبه دستیار فرهاد مجیدی برمی‌گردد که به صراحت اعلام کرده بود از استقلال بازیکن نمی‌گیرد. همه این مسائل سوالات زیادی را در ذهن هواداران استقلال ایجاد کرده است. ماجرا اینجاست که مدیران دو باشگاه شباب الاهلی و اتحاد کلبا از مدت‌ها قبل برای رفتن قایدی به این تیم توافق کرده بودند.

فرهاد مجیدی هم چند بار با قایدی در این خصوص صحبت کرده بود و حتی این دو در دبی یکدیگر را ملاقات کردند. درست بعد از پایان جام حذفی که با شکست استقلال مقابل پرسپولیس در بازی فینال همراه شد، قایدی به همراه همسرش راهی دبی شدند تا در این شهر استراحت کنند. در این بین قایدی هم با مدیران شباب الاهلی و هم فرهاد مجیدی دیدار و گفت‌وگو کرد تا تکلیفش برای فصل جدید مشخص شود.

قبل از شروع اردوی تیم ملی برای تورنمنت کافا، همه توافقات برای انتقال قایدی به اتحاد کلبا انجام شده بود و فقط از ستاره بوشهری رونمایی نشد. حتی در اردوی تیم ملی وقتی دوستان مهدی از او در مورد تیم فصل بعدش پرسیدند، قایدی در جواب به آن‌ها گفت که توافقات برای رفتن من به اتحاد کلبا انجام شده و فصل آینده را زیر نظر فرهاد مجیدی کار خواهد کرد. در واقع در فاصله اتمام فینال جام حذفی و شروع تمرینات تیم ملی، تکلیف قایدی برای فصل بعد کاملا مشخص شد و جدایی این بازیکن از استقلال هم قطعی شده بود.

دقیقا همان زمان به عنوان اولین رسانه در مطلبی اختصاصی نوشتیم که مجیدی به صورت جدی پیگیر جذب قایدی شده و مدیران دو باشگاه شباب الاهلی و اتحاد کلبا در حال مذاکره برای چگونگی انتقال ستاره ایرانی هستند. هرچه که بود داستان قایدی و استقلال به پایاین رسید و این تیم یکی از بهترین ستاره‌هایش را از دست داد. حالا نکونام و خطیر می‌بایست به دنبال پیدا کردن جانشینی برای قایدی باشند تا بتوانند خلا این ستاره را به نوعی پر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =