• ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 40583
  • readingTime: ۱ دقیقه
شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۳۱ تیر ماه) با ۳۳ هزار و ۲۸۱ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۱۲ ‌هزار و ۶۰۵ واحد کاهش به ۶۹۹ هزار و ۹۳۵ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۲۲۸ واحد افت به ۴۰۱ هزار و ۳۳۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۴۳۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۴۱۹ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۳۸ واحد، سپید ماکیان (سپید) با ۱۲۱ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۱۰۶ واحد، گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۸۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و ۷۱۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۵۶۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲ هزار و ۲۱۵ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۱۲ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۶۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه مالی شهر (شهر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، زامیاد (خرامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۳۴ میلیون و ۳۸۳ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز در امروز بیش از ۳۰۶ واحد کاهش داشت و به ۲۶ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۵۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بهمن دیزل (خدیزل) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل، سرمایه‌کذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریاساسول (آریا)مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، ایران خودرو دیزل (خاور) و بانک دی (دی) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =