فولاد ونچرز

نخستین همایش تخصصی سرمایه‌گذاری «فولاد ونچرز» به همت شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ابتدای جلسه مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و علی‌الخصوص تولید دانش‌بنیان، گفت: تقدیر بشر در دستان منابع معدنی خواهد بود و ما در استان خراسان رضوی بزرگ‌ترین منابع معدنی دنیا را در اختیارداریم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای تأسیس پارک علم و فناوری خراسان، ۱۲۸۵ شرکت فناور پدید آمدند و تعداد شرکت‌های جاری در حال فعالیت نیز ۴۵۳ مورد است و پارک علم و فناوری خراسان نیز اولین پارک توسعه‌یافته کشور بوده که موفق شده نشان سرو را در ۱۴۰۲ به دست آورد.

وی گفت: بیش از ۵۰ شرکت پیشرو در پارک داریم و در سال ۱۴۰۱ امضای توافقنامه پردیس فناوری صنایع معدنی را نیز داشتیم و همچنین از دیگر فعالیت‌های گسترده ما اخذ مجوز از وزارت عتف است.

میرزائی افزود: عمده تلاش ما از حضور در جشنواره فولاد که در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ شناسایی نخبگان استانی بوده است. همچنین رویداد تانا در حوزه عرضه و تقاضا و شبکه‌سازی را نیز بر عهده داشتیم و تشکیل شبکه مالی را انجام دادیم و ۱۶ شرکت تأمین مالی نیز د پارک را در اختیار داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: سعی داریم به کمک همکاران خود از گفتاردرمانی به سمت عمل درمانی برویم . تلاش داریم نخبگان واقعی که می‌توانند کار و عمل کنند را با کمک سرمایه‌گذاران، شناسایی و از آن‌ها بهره ببریم.

در ادامه یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه با اشاره به اهداف این گردهمایی برای آشنایی بیشتر کسب‌وکارها عنوان کرد: ما به دنبال مجموعه‌هایی هستیم که بتوانند به رشد و توسعه فولاد کمک کرده و درواقع هم ما و هم مجموعه از این ارتباط بهره کافی را ببرند.

 پالیزدار در ادامه گفت: صنعت فولاد در گذشته تفاوت زیادی با امروز داشت به‌گونه‌ای که چیزی کمتر از ۱ میلیون تن تولید داشت و اگر قرار بود مجموعه‌ای برای آن راه‌اندازی شود؛ باید تمام لوازم موردنیاز آن را از خارج از کشور تهیه می‌کرد.

وی گفت: زمانی که قرار بود فولاد مبارکه تأسیس شود؛ حتی پیچ و مهره آن نیز از خارج از کشور وارد می‌شد. اما امروز در حوزه فرایند ساخت به نقطه‌ای رسیدیم که نیاز است مجموعه‌های دیگری نیز به ما کمک کنند تا ازآنچه که به‌عنوان تجهیز داریم؛ استفاده کنیم و ده الی پانزده سال زمان صرف شد تا بتوانیم از تمام تجهیز خود نهایت استفاده را بکنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد با اشاره به وارداتی بودن مواد مصرفی و قطعات در گذشته گفت: با توجه به نیاز شرکت و در راستای خودکفایی نهضتی با عنوان نهضت بومی‌سازی در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از آن چیزی که موردنیاز هست در ایران تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ شرکت داخلی فناور دانش‌بنیان در حال همکاری هستیم و ۵۰۰۰ میلیارد تومان خرید را صورت دادیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =