هوش مصنوعی بورس

تکنولوژی‌های هوش مصنوعی به نقد شوندگی بازار سرمایه کمک می‌کند و حاشیه سود معامله گران را افزایش میدهد؛ در واقع تکنولوژهای مورد بحث با دارا بودن الگوریتم‌ها توانایی جمع آوری سهم از بازار در زمان ریزش‌ها را دارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس آمریکا می گوید تحولات هوش مصنویی و گسترش استفاده از آن باعث افزایش قابل ملاحظه GDP آمریکا و بهره وری و سودآوری بنگاه‌ها خواهد شد.

طبق برآورد این بانک، این تحول باعث ارتقای سالانه ۱.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا برای یک دوره ۱۰ ساله شده و EPS شرکتها نیز در اثر تحولات هوش مصنوعی در یک دوره 20 ساله ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت. گلدمن تاکید کرده که تحولات فوق به معنی رشد تا ۱۴ درصدی بازار سهام S&P در آینده خواهد بود.

علی رئوفی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: بررسی های که براساس مدل سازی مالی یعنی ترکیبی از اطلاعات فاندامنتال و تکنیکال و مدل های آماری بدست أمده حکایت از رونق بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ دارد. بنابراین باید توجه داشت که این موضوع به معنای عدم وجود نوسان در بازار سرمایه نبوده و در نتیجه نیاز است تا سرمایه‌گذاران در اصلاحات کوتاه مدت بازار مقاوم باشند، سبد مناسب، دارای سهم ریالی و بخشی هم کامودیتی محور باشد. به عقیده من چشم انداز بازار سهام نسبت به بازارهای طلا، مسکن، خودرو و... روشن‌تر است.

این کارشناس هوش مصنوعی در صنعت مالی تصریح کرد: تکنولوژی‌های هوش مصنوعی به نقد شوندگی بازار سرمایه کمک می‌کند و حاشیه سود معامله گران را افزایش میدهد؛ در واقع تکنولوژهای مورد بحث با دارا بودن الگوریتم‌ها توانایی جمع آوری سهم از بازار در زمان ریزش‌ها را دارند. از سوی دیگر نیز از آنجا که هوش مصنوعی تحت تاثیر احساسات، عواطف و هیجاناتی نظیر ترس، طمع، ریسک گریزی و... قرار نمی‌گیرد؛ می‌تواند براساس تحلیل ورود و خروج سرمایه داشته باشد.

علی رئوفی در پایان به سرمایه گذاران مبتدی پیشنهاد کرد: بازار سرمایه و علی الخصوص سهام نیازمند دانش است. به همین دلیل به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود افراد بدون دانش مستقیما وارد بورس شوند. علاقمندان به سرمایه گذاری در بورس که اطلاعات کافی ندارند می‌توانند با خرید صندوق های سرمایه گذاری سهام کسب سود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =