بیمه سلامت

اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی ۲۷۷ میلیارد تومان پرداخت هزینه درمان داشته است.

به گزارش ایراسین، محمدحسین صفاری، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: پرداختی این سازمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است که در این زمینه نسبت به سال گذشته رشد حدودا ۶۰ درصدی حاصل شده است.

وی افزود: بر اساس سیاست های سازمان بیمه سلامت، تمام ساکنین روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صرف نظر از دهک بندی اقتصادی، به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند که تعداد این افراد در استان اصفهان ۵۳۵ هزار نفر است.

صفاری تصریح کرد: ساکنین این شهرها جهت بهره مندی از خدمات بیمه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی اینترنتی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پزشکی خانواده روستایی و نظام ارجاع آثار مثبتی دارد و موجب جلوگیری از مراجعه مردم برای خدمات سطح یک به شهرها می شود و تنها از طریق نظام ارجاع می‌توانند از خدمات تخصصی بستری و سرپایی بهره‌مند شوند.

وی گفت: بیمه سلامت در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آن به صورت رایگان بیمه شده اند.

شایان ذکر است، از حدود ۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آنها بیمه روستایی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =