استاندار اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ضروری است تعهدات کشور و وزارت نیرو در خصوص تأمین آب زاینده‌رود با نگاه کارشناسی محقق شود تا پروژه‌هایی که از سالهای دور مصوب شده اما بلاتکلیف مانده به چرخه اجرا بیاید.

به گزارش ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در جلسه بررسی گردوغبار و تالاب گاوخونی که با حضور دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد، گفت: مسئله گردو غبار یکی از چالش‌های اصلی کشور و استان اصفهان است.

وی ادامه داد: وضعیت استان اصفهان به دلیل شرایط آب و هوایی، خشکی زاینده‌رود، کاهش نزولات آسمانی، استفاده نامناسب از مراتع، وجود تپه‌های ماسه‌ای و … در کشور خاص است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: حسب نقشه‌هایی که توسط دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار در این نشست ارائه شد؛ استان اصفهان یکی از استانهایی است که شرایط مطلوبی از لحاظ گردوغبار در کشور ندارد و باید به صورت جدی در خصوص این موضوع کار شود.

مرتضوی متذکر شد: با پیگیری‌های مستمر مجموعه دولت، ریاست‌جمهوری و سازمان محیط زیست کشور یک روز بعنوان «روز جهانی مقابله با گردوغبار» در تقویم ثبت شده است و نخستین نشست این روز در شهریور ماه سال‌جاری در کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اصفهان، خواستار میزبانی این نشست بین المللی است، البته تاکنون با این درخواست موافقت نشده اما باز هم بر درخواست خود اصرار می‌کنیم و در این راستا مجدداً مکاتبه‌ای را انجام خواهیم داد و با وزیر امور خارجه نیز رایزنی خواهیم کرد.

استاندار اصفهان گفت: امیدواریم سازمان محیط زیست کشور نیز مساعدت کند تا این میزبانی به استان اصفهان سپرده شود از این رو سعی می‌کنیم میزبان خوبی برای این نشست باشیم و برای کشورمان آبروداری کنیم.

وی اظهار کرد: باتوجه به دیپلماسی برتری که دولت سیزدهم در پیش گرفته و تجلی موفقیت‌های این دیپلماسی نیز متبلور است؛ استان اصفهان تلاش می‌کند در میزبانی از این همایش نقش آفرینی کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: حسب گزارشی که در جلسه امروز ارائه شد مدیرکل محیط زیست استان پیگیری کند تا کارگروه مقابله با گردوغبار در اسرع وقت در استان تشکیل شود و برنامه منظمی برای تعیین تکلیف وظایف دستگاه‌ها در این خصوص تدوین و تنظیم شود.

وی متذکر شد: یکی از مسائل و گلوگاه‌های اصلی که در مدیریت گردوغبار بسیار تأثیرگذار است خشکی زاینده‌رود است از این رو می‌طلبد در خصوص این موضوع کارویژه‌ای انجام شود.

مرتضوی ادامه داد: لذا این درخواست را داریم تعهدات کشور و وزارت نیرو در خصوص تأمین آب زاینده‌رود با نگاه کارشناسی محقق شود تا پروژه‌هایی که از سالهای دور مصوب شده به چرخه اجرا بیاید.

وی عنوان کرد: حوزه علمی و دانشگاهی استان پای کار مباحث تخصصی، ارائه راهکارهای جدید و ترسیم برخی چالش‌های اصلی این حوزه است.

استاندار اصفهان بیان کرد: از جامعه دانشگاهی استان انتظار می‌رود با تبیین تخصصی شرایط با نگاه کاملا ملی تلاش کنند تا برخی مشکلات محیط زیستی کشور در چهارچوب تخصصی و علمی مطرح و بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =