ایران - ولز

باشگاه‌های ایرانی در مجموع رقمی نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار بابت داشتن بازیکن در ترکیب تیم ملی در جام جهانی قطر از فیفا دریافت می‌کنند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امرروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ۲۰۹ میلیون دلار به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر،‌ تیم‌های ملی خود را همراهی کردند، پرداخت می‌کند. این مبلغ به ۴۴۰ باشگاه از ۵۱ کشور مختلف پرداخت خواهد شد که بازیکنان آنها در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ در این مسابقات حضور داشته‌اند.

فیفا به ازای هر روز مبلغ ۱۰ هزار و ۹۵۰ دلار برای هر یک از ۸۳۷ فوتبالیست حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، صرف‌نظر از اینکه در طول این مسابقات چند دقیقه بازی کرده‌اند، به باشگاه‌های‌شان پرداخت می‌کند. مجموع رقم پرداختی بابت هر بازیکن بین باشگاه یا باشگاه‌هایی تقسیم می‌شود که آن بازیکن در دو سال منتهی به مرحله پایانی جام جهانی قطر، با آنها قرارداد داشته است.

بر اساس سند منتشر شده از سوی فیفا، ۲۷۵ باشگاه‌ اروپایی در مجموع ۱۵۸ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۵۸۵ دلار بابت آزادسازی بازیکنان‌شان برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دریافت می‌کنند و قاره آسیا از این حیث در رده دوم قرار گرفته و ۶۷ باشگاه قاره کهن در مجموع درآمد ۲۳ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۸۲ دلاری داشته‌اند.

میزان دریافتی باشگاه‌ها از جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد/ سپاهان چقدر به جیب زد؟

بر این اساس، پنج باشگاه ایرانی عضو فدراسیون فوتبال ایران بابت آزادسازی بازیکنان خود برای حضور در جام جهانی قطر در مجموع یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۴۶ دلار دریافت کرده‌اند و از این حیث پس از فدراسیون‌های عربستان، قطر، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا در رده آخر فدراسیون‌های آسیایی در رده آخر قرار گرفته است.

طبق گزارش فیفا، پرسپولیس در بین باشگاه‌های ایرانی بابت آزادسازی بازیکنانش برای همراهی تیم ملی ایران در جام جهانی بیشترین رقم دریافتی را داشته و ۶۶۷ هزار و ۶۳ دلار نصیبش می‌شود. استقلال (۴۸۰ هزار و ۹۰۶ دلار)، سپاهان (۲۰۱ هزار و ۶۷۰ دلار)، سایپا (۷۷ هزار و ۵۶۵ دلار) و تراکتور (۴۶ هزار و ۵۳۹ دلار) نیز به ترتیب در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

در بین باشگاه‌های آسیایی هم السد قطر، الهلال عربستان، النصر عربستان، الدحیل قطر و جئونبوک کره جنوبی بیشترین درآمد را بابب آزادسازی بازیکنان‌ خود برای حضور در جام جهانی اخیر داشته‌اند.

میزان دریافتی باشگاه‌ها از جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد/ سپاهان چقدر به جیب زد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =