امیررضا نقش

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در آیین راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری گلپایگان با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور و بیکاری دو رقمی فارغ‌التحصیلان گفت: باید به سمت راه‌اندازی مراکز پردیس نوآوری و فناوری حرکت کنیم.

به گزارش ایراسین، آیین راه‌اندازی پردیس نوآوری و فناوری گلپایگان با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و فناوری و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد.

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این آیین اظهار کرد: گلپایگان دومین شهرستان استان است که در آن پردیس نوآوری و فناوری زیر نظر شهرک علمی تحقیقاتی استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در راستای توسعه منطقه‌ای، به زیست‌بوم فناوری نیاز است، کشور ما به سمت توسعه زیست‌بوم فناوری در حرکت است؛ زیرا این امر مهم پیشگام در رشد اقتصادی و رکن اساسی اقتصاد دانش بنیان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اگر اقتصاد دانش‌بنیان را به عنوان سیاست کلان قرار دهیم باید شروع آن همین پارک‌های علمی فناوری باشد و نوآوری‌ها را به سمت تجاری‌سازی سوق دهیم.

وی افزود: در زمینه کارایی نوآوری در دنیا رتبه ۱۱ داریم، اما در بحث پیچیدگی بازار و نوآوری در دنیا رتبه ۱۰۶ داریم، لذا باید بررسی شود که مشکل کجا است.

نقش با بیان اینکه اتصال صنعت به فناوری و نوآوری مهم است؛ گفت: گلپایگان، با توجه به وجود صنعت خودروسازی و صنعت کشاورزی و مراکز دانشگاهی و سرمایه‌های انسانی توانمند، ظرفیت اتصال به فناوری و نوآوری دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری در کشور تک رقمی شد و به ۸.۲ درصد رسید، اما نرخ بیکاری در فارغ‌التحصیلان بالاتر از ۲۸ درصد است و به این نتیجه می‌رسیم که باید به سمت راه‌اندازی مراکز پردیس نوآوری و فناوری حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: دولت تنها نقش تسهیل‌گری و حمایتی می‌تواند داشته باشد، لذا بخش خصوصی باید وارد میدان شود تا شاهد رونق اقتصادی در بخش اقتصاد دانش‌بنیان باشیم‌.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =