هوای ابری و آفتابی

سازمان هواشناسی از آغاز روند تدریجی کاهش دما در نوار شمالی کشور از بعدازظهر فردا خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایراسین، امروز (۱۹ تیر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. تنها در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات شمالی آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه (۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت چهارشنبه(۲۱ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

سه‌شنبه و چهارشنبه به‌طور محسوسی از گرمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود.

آسمان تهران فردا ( ۲۰ تیر) صاف، در بعض ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه ( ۲۱ تیر) صاف، گاهی افزایش باد با احتمال گرد

کاهش ۲۹ درصدی بارش‌ها در تهران

شدت گرمای هوا میزان مصرف آب در کشور و به‌خصوص تهران را افزایش داده، به‌گونه‌ای که بنا بر اعلام اخیر شرکت آب و فاضلاب استان تهران در برخی روزها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر آب در این استان به مصرف رسیده است.

تازه‌ترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۷ تیر ۱۹۴.۲ میلیمتر بارش در تهران به وقوع پیوسته است.

این میزان بارش در مقایسه با ۲۷۲.۱ میلیمتر دوره بلندمدت با کاهش ۲۹ درصدی همراه شده است.

درعین‌حال میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر در تهران نسبت به ۱۸۲ میلیمتر سال گذشته ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

کاهش ۵ درصدی حجم آب سدهای پنج‌گانه تهران

موجودی مخزن آب پنج سد امیرکبیر، طالقان، ماملو، لار و لتیان تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ تیر ۵۷۹ میلیون مترمکعب شده است.

این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین درصد پرشدگی سدهای تهران تا ۱۷ تیر ۳۱ درصد شده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: روزهای اخیر مصرف آب در شهر تهران به رقم سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر در هر شبانه‌روز رسیده است.

مصرف لحظه‌ای آب تهران از ابتدای تیرماه امسال، در ساعت اوج مصرف، از رقم ۵۱ هزار لیتر در ثانیه کمتر نشده که تداوم این امر ممکن است موجب بروز ناپایداری در شبکه و توزیع آب شود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و متلاطم شدن دریا

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۹

زمان پایان: ظهر پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۱ تا ۱.۵ و فراساحل حداکثر ۲ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراساحل.

توصیه: محدودیت در فعالیت های شنا و غواصی، محدودیت از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی، اجتناب از تردد دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی برای فعالیت های دریایی فراساحل.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =