مالیات

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: ۱۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه وصول شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مجتبی امیری رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی کشور، روز یکشنبه اظهار داشت: در فصل بهار امسال ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم، کالاها و خدمات وصول شده است که این رقم تحقق ۷۳ درصدی نسبت به رقم مصوب قانون بودجه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سه ماه اول سال گذشته، ۹۷ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شده بود که بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد چشمگیری هستیم.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی گفت: از مجموع وصولی درآمدهای مالیاتی، بیش از ۸۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم با ۷۲ درصد تحقق نسبت به قانون بودجه امسال و ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

امیری با بیان اینکه مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود، بیان کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۴۵ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پرداخت ۱۲ درصد مالیات‌ها توسط کارکنان بخش عمومی و خصوصی

وی تاکید کرد: درآمد حاصل از مالیات بر حقوق برابر با ۱۶ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان است که حدود ۱۲ درصد کل درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص داده است؛ همچنین ۲۷ هزار میلیارد تومان سهم مالیات بر درآمدها وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۵ درصدی را به همراه داشت.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمارهای سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر ثروت هفت هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان وصول شد، بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است، رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: ۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالاها و خدمات با ۷۴ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۳۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی گفت: مالیات های مستقیم با ۵۹ درصد سهم در کل درآمدهای مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =