صاعقه در فوتبال

سال ۱۹۹۸ در جمهوری دموکراتیک کنگو صاعقه باعث کشته شدن اعضای تیم بناتشادی شد و یکی از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال را شاهد بودیم.

در جریان بازی تیمهای بناتشادی و باسانگا در کنگو، رعد و برق باعث کشته شدن تمام اعضای تیم بناتشادی شد.

گزارش شده که در سال ۱۹۹۸ در جمهوری دموکراتیک کنگو صاعقه باعث کشته شدن اعضای تیم بناتشادی شد. نکته حماسی در مورد این حادثه این است که هر ۱۱ بازیکن یک تیم کشته شدند و تیم دیگر کاملا سالم و بدون حتی یک خراش زمین را ترک کرد. همین موضوع واکنش برخی از مردم محلی را در پی داشت و آنها به احتمال استفاده از جادو علیه این تیم اشاره کردند.

«ایریش تایمز» گزارش داد که صاعقه ۱۱ جوان بین ۲۰ تا ۳۵ ساله را در جریان یک مسابقه فوتبال کشته است. دو تیم در جریان بازی به نتیجه ۱-۱ رسیده بودند که صاعقه زد. در این گزارش به نقل از خبرگزاری کنگو پرس آمده است: اعضای تیم باسانگا به طرز عجیبی از این فاجعه جان سالم به در بردند. علت و ماهیت دقیق رعد و برق جمعیت این منطقه که به استفاده از طلسم و جادو در فوتبال معروف هستند، را به دو گروه تقسیم کرده است.

تلخ‌ترین اتفاق در فوتبال؛ وقتی صاعقه یک تیم کامل را از بین برد

هواداران به یکدیگر تهمت جادوگری می‌زنند. این ظن که ممکن است هنرهای سیاه یا همان جادوگری در این موضوع دخیل باشد به دو دلیل به وجود آمد: اول اینکه تیم حریف کاملا سالم بود و دوم به این دلیل که در زمان صاعقه امتیازات کاملاً برابر بود.

بسیاری از جزئیات در مورد این مسابقه مبهم باقی مانده زیرا کنگو، که رسماً به عنوان جمهوری دموکراتیک کنگو شناخته می‌شود، تحت تأثیر جنگ داخلی بین دولت لوران کابیلا و نیروهای شورشی، تحت حمایت کشور همسایه رواندا، در شرق کشور قرار داشت.

جادوگری اغلب مقصر پدیده‌های طبیعی مخرب در سراسر آفریقای غربی و مرکزی است. بارها پیش آمده که برخی تیم‌های فوتبال جادوگرانی را برای قرار دادن سحر و جادو بر رقیبان خود استخدام کنند.

تلخ‌ترین اتفاق در فوتبال؛ وقتی صاعقه یک تیم کامل را از بین برد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =