• ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 39876
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۴ تیر) با ۵۷۰ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۲۰۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۸۸۰ واحد افزایش به ۷۷۶ هزار و ۱۷۸ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۶۶۷ واحد رشد به ۴۴۹ هزار و ۲۹۲ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۱۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال معامله شد.

گروه مپنا (رمپنا) با یک‌هزار و ۲۰۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۸۹ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۸۴ واحد، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۳۹۶ واحد، حکشتیرانی جمهوری اسلامی ایرات (حکشتی) با ۳۷۶ واحد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۲۷۷ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۲۴۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۸۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۰۷ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۵۲۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۳۸ واحد، و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، کمک فنر ایندامین (خکمک)، ایران ترانسفو (بترانس)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت)، سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد) و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۲ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۷۰۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، داروسازی دانا (ددانا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، نفت پاسارگاد (شپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت سرماهی گذاری صبا تامین (صبا) و توکاریل (توریل) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی)، سپیدار سیستم آریا (سپیدار) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

نمادهای کتوسعه، نیان ، زفجر، عالیس و ثتران از نمادهای پرتراکنش با تاثیر مثبت و نمادهای دی و فرود از نمادهای با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۳۶۰ نماد مثبت برابر ۳۸۷ نماد منفی بود. ۱۰۰ صف خرید مقابل ۲۵ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به ۱۱ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۸۱ میلیون سهام را به ارزش ۶ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۴۴ میلیارد دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =