دانش بنیان

رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری از همکاری علمی و فناوری با ازبکستان خبر داد و گفت: یک قرارداد همکاری فناورانه مشترک به ارزش ۱۰ میلیون دلار در حوزه انرژی منعقد شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، امیرحسین میرآبادی رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی ریاست جمهوری، درباره تعاملات علم و فناوری بین المللی ایران و ازبکستان توضیح داد و گفت: یک دیدار اختصاصی دوجانبه بین دهقانی معاون علمی ریاست جمهوری و وزیر آموزش، علم و نوآوری به میزبانی معاونت علمی برگزار شد و همزمان با این دیدار تیمی از ایران در ازبکستان حضور داشتند و خانه فناوری و نوآوری ایران در شهر تاشکند ازبکستان افتتاح شد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌الملل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: این خانه قرار است میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دو کشور برای همکاری‌های تجاری و فناورانه باشد و در یک ساختار علنی معین و چارچوب‌هایی که دو دولت تعیین می‌کنند کار کند.

میرآبادی با بیان اینکه زمینه صادرات محصولات دانش‌بنیان به ازبکستان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: این خانه فناوری و نوآوری قرار است در جهت تسهیل و توسعه زیرساخت‌ها برای همکاری‌های جدی‌تر فعالیت‌های اقتصادی و فناورانه پیش رود.

این مقام مسئول معاونت علمی فناوری و اقتصادی ریاست جمهوری افزود: این خانه نوآوری با سرمایه گذاری حدود چهار میلیون دلاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی کار خود را آغاز کرده است. همچنین یک قرارداد همکاری فناورانه به ارزش ۱۰ میلیون دلار در حوزه انرژی، با همکاری شرکت‌های دو طرف و ذیل حمایت این خانه فناوری و نوآوری به امضا رسید.

وی ضمن اشاره به اینکه این خانه نوآوری در راستای مصوبات دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان ایجاد شد، گفت: یکی از موضوعات مهمی که ازبکستان در دیدار با معاون علمی درخواست کرده بود این بود که مدل توسعه فناوری در ایران در ازبکستان هم شکل بگیرد.

میرآبادی با بیان اینکه همکاری در حوزه تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و مراکز داده بزرگ از جمله توافقات بزرگ با ازبکستان بود، گفت: یکی از پایه‌های اساسی گفتگوی دولت با هر کشوری دیپلماسی علم و فناوری است حتی در حوزه تجارت هم تجارت دانش بنیان در حال غالب شدن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =