• ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر: 39773
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

دیروز قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت بازار ارز همراه نشد و کاهش قیمت داشت. معامله‌گران بازار فلز زرد این روند کاهشی را متاثر از افت محسوس تقاضا عنوان کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه برخلاف قیمت دلار روند نزولی داشت. این بازار متاثر از کاهش تقاضا و با وجود افزایش هشت دلاری انس جهانی طلا افت قیمت داشت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی علاوه بر قدرت بالای فعالان بازار فلز زرد در رونددهی به قیمت‌ها،‌ قدرت تقاضا نیز در این بازار زیاد است. این در حالی است که روند تقاضا در ماه‌های گذشته کاهش داشته است.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا با افزایش هشت دلاری به محدوده ۱۹۲۶ دلاری رسیده است. دیروز، طلا و سکه از هیچ‌کدام از فاکتورهای تعیین قیمت پیروی نکرد.

بازار فلز زرد با دلار همراه می‌شود؟

با وجودی که این بازار در ماه‌های گذشته همگرایی بالایی با قیمت دلار داشته است اما به اعتقاد بازیگران بازار فلز زرد، کاهش تقاضا موجبات کاهش قیمت را در این بازار به وجود آورده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند رکود در بازار فلز زرد از ابتدای سال بر بازار حاکم شده و طی هفته‌های اخیر نیز تشدید شده است.

دیروز اخباری مبنی بر آزادسازی ۱۰ میلیارد دلاری طلب ارزی ایران از عراق منتشر شد. به نظر می‌رسد این سیگنال می‌تواند قیمت دلار را از افزایش بازدارد و بر روند بازار طلا و سکه نیز اثر کاهشی بگذارد.

کاهش قیمت سکه‌های سنگین

روز گذشته دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۲۹ میلیون تومانی معامله شد. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه ۵۰ هزار تومان ارزان شد. این قطعه به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت روز یکشنبه مبادله شدند. ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه ارزان شد

دیروز قیمت طلا کاهشی بود. قیمت هر مثقال طلا ۴۶ هزار تومان ارزان شد و به رقم ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت و با رقم دو میلیون و ۳۸۸ هزار تومان معامله شد.

روز قبل طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۵۶ هزار تومان معامله شد.

روز گذشته قیمت حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. دیروز حباب سکه بهار ۴۳۷ هزار تومان کاهش داشت و به کانال دو میلیون تومانی برگشت. حباب سکه امامی نیز ۲۲۴ هزار تومان افت داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =