• ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
  • کد خبر: 39737
  • readingTime: ۴ دقیقه
ذوب‌آهن

بازیکن سابق تیم فوتبال ذوب‌آهن از اتفاقات شب قبل از فینالی می‌گوید که باعث از دست رفتن قهرمانی آسیا شد.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، تیم فوتبال ذوب‌آهن قبل از آغاز تعطیلات جام‌جهانی با کسب ۱۳ امتیاز از ۱۱ بازی در جایگاه نهم جدول قرار دارد؛ اما شرایط ذوب‌آهن در طول تاریخ همیشه به این شکل نبوده است و در سال‌هایی نه چندان دور این تیم برای قهرمانی آسیا تلاش می‌کرد.

۱۱ سال پیش و در چنین ایامی بود که ذوب‌آهن با گذشتن از سد تیم‌هایی مانند بنیادکار ازبکستان، الاتحاد و الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافت اما در گام آخر مغلوب سئونگنام ایلهوا کره‌جنوبی شد تا پس از سپاهان دومین تیم اصفهانی و ایرانی باشد که در فرمت جدید مسابقات آسیایی به نایب قهرمانی دست یافته است.

شاهین خیری هافبک سابق ذوب‌آهن که یکی از بازیکنان تاثیرگذار آن تیم به یاد ماندنی بود، به بیان دلایل عدم قهرمانی در آسیا و تحلیل شرایط این روزهای گاندوهای اصفهان پرداخت.

ذوب‌آهن با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد

شاهین خیری با اشاره به وضعیت فعلی ذوب‌آهن اظهار داشت: ذوب‌آهن با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد، زمانی که من و هم‌بازی‌هایم در این تیم حضور داشتیم، در چند سال متوالی، در ایران و آسیا تیم مقتدری بودیم، در مقایسه با آن روزها در حال حاضر ذوب‌آهن بازیکنان جوانی دارد که تعدادی از آن‌ها کیفیت بهتری دارند.

وی افزود: ذوب‌آهن در ۲ تا ۳ دهه اخیر دوره‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است، از نسل امثال رضا صاحبی و رضا عزیزی گرفته تا نسل ما که فکر می‌کنم قوی‌ترین تیم تاریخ ذوب‌آهن بود؛ اما فکر می‌کنم ۱۰ سالی است که ذوب‌آهن اقتدار لازم را ندارد، شاید در تک‌بازی‌هایی شاهد درخشش ذوب‌آهن باشیم اما تیم یکدستی که در زمان ما وجود داشت نیست، همه تیم‌ها از رویارویی با آن تیم ترس داشتند؛ ذوب‌آهن را قلبا ًدوست دارم و امیدوارم به روزهای اوج باز گردد.

چرا بهترین ذوب‌آهن تاریخ، قهرمان آسیا نشد؟

برای رسیدن به فینال آسیا بازی‌های فشرده‌ای را پشت سر گذاشته بودیم

خیری با اشاره به دوران حضورش در ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: به جز فینال آسیا و قهرمانی لیگ که کاملاً به خاطر مسائلی که مربوط به خارج از مستطیل سبز می‌شد از دست دادیم، خاطرات خوشی با ذوب‌آهن دارم؛ ما برای رسیدن به فینال آسیا بازی‌های فشرده‌ای را پشت سر گذاشته بودیم، با تیم‌های غرب و شرق آسیا مسابقه دادیم در حالی که الان تیم‌های شرق و غرب تا مرحله نهایی با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند.

بازیکن سابق ذوب‌آهن در خصوص دلایل عدم قهرمانی سبزپوشان در لیگ‌ قهرمانان آسیا گفت: ما در بازه زمانی کوتاهی سفرهای زیادی داشتیم، یک هفته قبل از فینال به ژاپن رفتیم، به نظر شخصی خودم و بعضی از دوستانم در تیم، در زمان حضور در ژاپن تمرینات پرفشاری را پشت سر گذشتیم و فشار روانی و استرس زیادی بر جو تیم حاکم بود.

وی ادامه داد: دو سه روز مانده به فینال یک بازی با تیم‌ملی دانشجویان ژاپن برگزار کردیم که فشار زیادی به ما وارد کرد، هر چند در دو نیمه با دو ترکیب متفاوت به میدان رفتیم، اما من خودم از ناحیه کشاله پا دچار آسیب‌ شدم، برای محمدرضا خلعتبری و قاسم حدادی‌فر نیز مصدومیت‌هایی به وجود آمد.

خیری تصریح کرد: نیمه اول بازی با تیم‌ملی دانشجویان ژاپن را یک هیچ باختیم و در نیمه دوم برای این که حیثیت تیم قبل از فینال حفظ شود، من و چند بازیکن دیگر تیم که تجربه بیشتری داشتیم وارد زمین شدیم تا در نهایت به سختی و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدیم؛ شب بازی و در حالی که حدود ساعت ۱۱ بود و آماده خوابیدن بودیم، جلسه‌ای به مدت یک و نیم ساعت ترتیب داده شد که به نظر من غیرضروری بود.

سئونگنام تیمی نبود که بخواهیم به آن ببازیم

هافبک سابق ذوب‌آهن گفت: ناراحتی من از این است که سئونگنام تیمی نبود که بخواهیم به آن ببازیم، الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز تیم‌های بسیار قوی‌تری بودند که ما آن‌ها را شکست داده بودیم و به فینال راه یافته بودیم.

وی در رابطه با تفاوت‌های نسل خود و نسل فعلی ذوب‌آهن بیان کرد: زمانی که در تیم بودم، تیم یکدستی با حضور بازیکنان بومی و غیربومی، جوان و باتجربه داشتیم، الان وقتی ذوب‌آهن بازی می‌کند در بازی‌هایی که تماشاگران اجازه حضور دارند، شاید نهایتاً هزار نفر به ورزشگاه بیایند اما زمانی که ما بازی می‌کردیم، در خیلی از بازی‌ها ورزشگاه پرمی‌شد چون ذوب‌آهن بازی زیبایی به نمایش می‌گذاشت، در اکثر بازی‌ها برنده از زمین خارج می‌شدیم و اگر هم امتیاز از دست می‌دادیم باز هم بازی از کیفیت بالایی برخوردار بود.

خیری افزود: چند سالی است که سیاست کارخانه و باشگاه ذوب‌آهن به شکلی نیست که این تیم بتواند مدعی قهرمانی باشد، فقط می‌خواهند در رده‌های میانی جدول حضور داشته باشند، تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید از نظر جذب بازیکن و تفکر قهرمانی آماده باشد.

بازیکن سابق ذوب‌آهن گفت: البته الزاماً با جذب بازیکنان چندین میلیاردی نمی‌توان قهرمان شد، اما تیمی ‌که هدفش قهرمانی است، باید در همه زمینه‌ها از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان نگرش قهرمانی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =