• ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 39697
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۱۱ تیر) با ۱۳ هزار و ۴۵۹ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۹۳۴ واحد افزایش به ۷۵۴ هزار و ۸۹۷ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۶۰۰ واحد رشد به ۴۳۷ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۵۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۰۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۷۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۹۴۲ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۸۲ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۶۴ واحد، سایپا (خساپا) با ۶۴۷ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۸۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۳۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۴ واحد و صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۱۴ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) و سیمان اصفهان (سصفها) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۹۵ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۶۹۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۷۸ هزار و ۲۳۸ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی مارون (مارون)، شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و ویتانا (غویتا) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.ازار امروز سهام شاهد ۵۲۶ نماد

مثبت برابر ۲۴۰ نماد منفی بود. ۱۱۵ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به ۴۳ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹ میلیون سهام را به ارزش ۵ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۷۰ میلیارد دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =