بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: با مصوبه جدید دولت، ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به تعداد ۴۹۰ هزار نفر از مردم این استان، رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش ایراسین، محمدحسین صفاری مدیرکل بیمه سلامت اصفهان، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی، ۲ سال گذشته سه دهک نخست درآمدی مشمول بیمه رایگان بودند که با مصوبه جدید دولت، ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم نیز به‌صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی با اشاره به جزئیات اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به بیمه سلامت رایگان استان ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تسهیل و تامین پوشش بیمه همگانی پیشنهاد داد که دهک‌های بیشتری مشمول بیمه رایگان شوند که بر این اساس، در مصوبه ای که در روزهای اخیر توسط هیات وزیران به تصویب رسید، دو دهک به مجموع دهک‌های قبلی اضافه شد تا به این صورت از این به بعد پنج دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: پیش از این دهک درآمدی چهار باید ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی پنجم نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال جاری را پرداخت می‌کردند.

وی با بیان اینکه همچنین از این پس میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافته است، اضافه کرد: میزان حق بیمه پرداختی دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشتم از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت و میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم تغییری نکرد.

صفاری تصریح کرد: همه افرادی که جزو دهک ۴ و ۵ در بانک اطلاعاتی سازمان بیمه سلامت قرار دارند به صورت خودکار در سیستم به بیمه رایگان تبدیل می‌شوند و سپس به صورت پیامکی این موضوع به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: افراد فاقد بیمه درمان می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت یا از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir ، برای بیمه شدن اقدام کنند. زمانی که فردی اقدام به ثبت نام در سامانه‌ شهروندی کند، روند ارزیابی وسع هم به شکل خودکار ظرف کمتر از یک روز برایش انجام می‌شود؛ البته ۹۵ درصد افراد چون یک سری سوابق در سامانه‌های ما دارند، ‌ دهک‌شان هم مشخص شده است و آنهایی هم که هیچ سابقه‌ای نداشته باشند به سرعت تعیین دهک می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =