• ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
  • کد خبر: 39628
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

هفته اول تیرماه روزهای رکودی قیمت دلار بود. روز چهارشنبه هفتم تیرماه آخرین روز کاری هفته گذشته بود. در این روز اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان معامله شد

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در هفته نخست تیرماه روزهای آرامی را پشت سر گذاشت. هفته گذشته دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی بسته شد و تنها سیگنالی که بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد آشوب‌های داخلی و کوتاه‌مدت روسیه بود.

وعده‌های سیاست‌گذار محقق می‌شود؟

در روزهای پایانی هفته اخیر وزیر اقتصاد گفته بود که مذاکرات درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده به خوبی پیش رفته و امید است در روزهای آینده رئیس کل بانک مرکزی نتیجه مذاکرات را اعلام کند.

از سوی دیگر ظهر روز پنجشنبه هشتم تیرماه نیز رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از تشکل‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرده بود که با توجه به گشایش‌هایی که در حوزه ارزی در راه است خط اعتباری ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های آینده قابلیت افزایش نیز خواهد داشت. از همین رو فرزین وعده داد که خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری در سال جاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص می‌یابد.

تحلیلگران اقتصادی عنوان می‌کنند در صورتی که قیمت دلار به صورت دستوری پایین نگه داشته شود، زمانی نه چندان دور فرا خواهد رسید که این فنر فشرده رها شده و چالشی جدی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز چهارشنبه هفتم تیرماه آخرین روز کاری هفته گذشته بود. در این روز اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۶۲ تومان معامله شد و کاهش ۱۰ تومانی داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۱۱ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز چهارشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش ۳۰۰ تومانی همراه بود و با قیمت ۵۳ هزار و ۷۵۹ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به ۴۵ هزار و ۲۲۶ تومان رسید و با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه شد. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۱۵۰ تومان عرضه شد و ۱۵۰ تومان افزایش قیمت داشت.

گفتنی‌ست هفتم تیرماه بازارهای مجاور در تعطیلات عید قربان قرار داشتند. همچنین، در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۴ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۵ تومان عرضه شد و نسبت به روز یکشنبه تغییر قیمتی محدودی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =