• ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 39587
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس قرمزپوش

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، هفتم تیر) با ۱۴ هزار و ۸۰۸ واحد کاهش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶ واحد کاهش به ۷۴۶ هزار و ۶۳۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۳۲۳ واحد افت به ۴۳۲ هزار و ۹۵۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با ۸۶۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۶ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۸۹ واحد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با ۱۴۶ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۱۴۵ واحد، بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۴۰ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۹ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۶۱۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۶۱۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۶۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۹۵۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۹۰ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، پتروشیمی پردیس (شپدیس)، بانک ملت (وبملت)، کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی)، کمک فنر ایندامین (خکمک)،‌ ایران خودرو (خودرو) و پتروشیمی شیراز (شیراز) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۰۶ میلیون و ۸۸۸ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۵ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۶۲۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۷۹۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۱۶ هزار و ۸۸۲ نوبت بود.

مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بهمن دیزل (خدیزل)، سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، پخش هجرت (هجرت)، پلیمر آریاساسول (آریا) و ایران خودرو دیزل (خاور) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

‌ در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، صنعتی مینو (غصینو) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۶۶ نماد مثبت برابر ۴۹۶ نماد منفی بود. ۹۴ صف خرید مقابل ۴۰ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به ۲۵۷ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۸ میلیارد و ۹۲ میلیون سهام را به ارزش ۵ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۷۲ میلیارد دلار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =