• ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 39447
  • readingTime: ۲ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

قیمت دلار طی دو روز گذشته با تلاطمات سیاسی در روسیه دچار افت و خیر شد. دیروز یکشنبه ۴ تیرماه اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۸ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۴ تومان عرضه شد.

به گزراش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار شنبه با ناآرامی‌های روسیه مسیر صعودی گرفت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی ورود کرد؛ دلار با پایان تنش‌های این کشور از مسیر افزایشی برگشت و روز گذشته بار دیگر در کانال ۴۹ هزار تومانی معامله شد.

روز گذشته قیمت دلار نزدیک به هزار تومان کاهش داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. تکنیکالیست‌ها معتقدند اگر قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت شود و بماند، می‌توان انتظار داشت دامنه نوسان از ۴۸ و ۴۹ هزار تومان به ۵۰ و ۵۱ هزار تومان منتقل شود. به عقیده آن‌ها مقاومت مهم قیمت دلار در برابر افزایش ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که اگر قیمت این سطح را بشکند می‌توان شاهد افزایش تا مرز ۵۲ هزار تومان بود.

معامله‌گران دلار عامل تلاطمات بازار ارز تهران را در روزهای گذشته متاثر از رخدادهای روسیه می‌دانند. به اعتقاد آنها روسیه یکی از مهمترین هم‌پیمانان ایران است و تحولات این کشور می‌تواند بر قیمت دلار در بازار داخلی تاثیر بگذارد. با این حال برخی دیگر، واکنش دلار به تحولات روسیه را در حد واکنشی هیجانی ارزیابی کردند که مبنای بنیادین ندارد.

کارشناسان اقتصادی معتقدند شوک‌های بازدارنده قیمتی در کوتاه‌مدت بر بازار ارز تاثیر می‌گذارد؛ اما این موضوعات مقطعی است و باید انتظار آغاز صعود قیمت دلار را داشته باشیم.

روز گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند فرزین رئیس کل بانک مرکزی در بازار فردوسی حضور یافته است. وی به صورت سرزده به بازار فروش ارز خیابان فردوسی رفت و از نزدیک در جریان مراودات بازار آزاد ارز و صرافی‌ها قرار گرفت.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز یکشنبه ۴ تیرماه اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۸ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۴ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز یکشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با کاهش هزار و ۲۵۰ تومانی با قیمت ۵۴ هزار و ۴۳۵ تومان معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی به قیمت ۴۵ هزار و ۷۸ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۰ هزار و ۹۸۰ تومان عرضه شد.

چهارم تیرماه قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =