• ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
  • کد خبر: 39428
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، چهارم تیر) با ۲۷ هزار و ۱۵ واحد افزایش، در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۸۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۲۷ هزار و ۱۵ واحد افزایش معادل یک و ۲۵ صدم درصد به دو میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۹۱ واحد افزایش به ۷۵۰ هزار و ۲۵۲ واحد و شاخص قیمت با چهارهزار و ۲۳۰ واحد رشد به ۴۳۵ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۲۷۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال معامله شد.

معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با چهار هزار و ۴۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۳۴۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲هزار و ۲۱۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۹۳۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۵۷۶ واحد، نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۵۷۶ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۵۷۳ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۴۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با یک هزار واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۷۲۱ واحد و سایپا (خساپا) با ۲۳۴ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، گروه مالی شهر (شهر)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سیمان اصفهان (سصفها)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک تجارت (تجارت) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

ارزش معاملات خرد عدد ۷,۷۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۶% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۱۶% کاهش داشته است.

ارزش صف‌های خرید ۳۲۵ میلیارد تومان است که کاهش ۱۴۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۶۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۸۴ میلیارد تومان قرار دارد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۲۸ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۴۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و ۴۲۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۷۲ هزار و ۴۸ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و فرابورس ایران (فرابورس) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، نفت ایرانول (شرانل) و شرکت سرمایه گذایر صبا تامین (صبا) و بهار رز عالیس چناران (عالیس) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =