• ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
  • کد خبر: 39302
  • readingTime: ۲ دقیقه
میلگرد نبشی

ریزش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی وارد فاز جدیدی شد. فعالان بازار مدعی‌اند قیمت میلگرد کف کیلویی ۲۵ هزار تومان را از دست داده از طرفی سقوط قیمت نبشی نگرانی از ادامه‌دار بودن ریزش قیمت‌ها را افزون کرده‌ است. در بازار تیرآهن نیز قیمت‌ها در معاملات شاخه‌ای تا چند صد هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ریزش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی وارد سومین هفته‌ متوالی شد. پس از کاهش شدید نرخ ارز در بازار غیررسمی ابتدا معاملات در بازار آهن‌آلات کاهش پیدا کرد و سپس ریزش شدید قیمت‌ها آغاز شد تا جایی که آهن‌آلات در حال از دست دادن کف‌های قیمتی مهمی هستند.

سبقت نبشی از میلگرد در ریزش قیمت

قیمت انواع نبشی در طول هفته‌ گذشته ۳ درصد کاهش پیدا کرد. این سنگین‌ترین ریزش قیمت در بازار داخلی آهن‌آلات بود. پس از آن قیمت انواع میلگرد نیز بین ۱ تا ۲ دلار کاهش یافت ولی فشار فروش در بازار ناودانی و پروفیل به مراتب کمتر بود. فعالان بازار عقیده دارند اگر روند نزولی نرخ ارز ادامه‌دار باشد باید منتظر کاهش قیمت شدیدتری در بازار آهن‌آلات باشیم.

انواع میلگرد

برگ‌ریزان قیمت در بازار میلگرد طی هفته پایانی بهار اوج گرفت. پیش از این نوسانات قیمت میلگرد در طول روز کمتر از ۵۰۰ تومان بود ولی در هفته پایانی خردادماه نوسانات قیمت میلگرد به بالاتر از هزار تومان در روز رسید. بنا بر اعتقاد فعالان بازار، قیمت میلگرد کف کیلویی ۲۵ هزار تومان را از دست داده و در روز ۵ شنبه به کمتر از کیلویی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

هفته‌ گذشته میلگردهای گران‌قیمت بازار مانند محصولات سیرجان حدید جنوب با کاهش قیمت سنگینی مواجه شدند. متوسط قیمت محصولات این تولیدکننده در روز ۵ شنبه بیش از کیلویی هزار و ۳۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. در مقابل همچنان گران‌ترین میلگرد بازار محصول گروه صنعتی درپاد تبریز است. متوسط قیمت انواع میلگرد این تولیدکننده با وجود فشار فروش بالاتر از کیلویی ۲۹ هزار تومان باقی ماند.

نبشی

ریزش ۳ درصد قیمت نبشی در طول هفته‌ گذشته اعلام خطر بزرگی برای بازار آهن‌آلات بود. قیمت نبشی نیز پس از چندین هفته کف قیمت کیلویی ۲۶ هزار تومان را از دست داد. هفته گذشته بعضی از محصولات مجتمع نورد فولاد اشتهارد به کمتر از کیلویی ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. محصولات سایر تولیدکنندگان نیز به کف حمایتی ۲۶ هزار تومان رسیده‌ است و اگر تقاضا برای آنها افزایش پیدا نکند در طول هفته آینده کف ۲۶ هزار تومان را از دست خواهند داد.

ناودانی و پروفیل

ناودانی و پروفیل در هفته‌ ریزشی بازار آهن‌آلات شرایط آرام‌تری را سپری کردند. قیمت‌ها در این بازار حدود یک درصد کاهش پیدا کرد تا هر کیلو از انواع ناودانی به کف ۲۷ هزار تومان نزدیک شود. در بازار پروفیل شرایط خطرناک‌تر از ناودانی است زیرا متوسط قیمت انواع پروفیل به ۳۶ هزار تومان رسید و انتظار می‌رود این کف در طول هفته‌ پیش‌رو شکسته شود.

تیرآهن

شرایط در بازار تیرآهن با سایر آهن‌آلات متفاوت بود. در بخش معاملات کیلویی قیمت‌ها در تمام هفته ثابت ماند ولی در بخش معاملات شاخه‌ای قیمت تیرآهن ریزش شدیدی داشت و تنها در روز پایانی هفته قیمت بعضی از انواع تیرآهن به ازای هر شاخه تا ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =