• ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
  • کد خبر: 39211
  • readingTime: ۲ دقیقه

گزارش اختصاصی ایراسین از بازار مسکن:

ریزش قیمت‌ مسکن به بازار اصفهان رسید

فراز و فرود قیمت ملک دراصفهان از لوکس تا حاشیه‌نشین
مسکن

بازار مسکن‌ اصفهان روزهای متفاوتی را پشت‌ سر می‌گذارد. بررسی‌های آگهی‌های فروش ملک در پلت‌فرم‌های آنلاین نشان می‌دهد قیمت آپارتمان در مناطق بالاشهر روند نزولی به خود گرفته است. درمقابل قیمت‌ها در محله‌های حاشیه‌ای و شهرستان‌های اطراف در برابر کاهش مقاومت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اخبار مثبت و منفی سیاسی ریسک خرید و فروش ملک در بازار اصفهان را افزایش داده‌ و مشاهدات میدانی حاکی از افت قابل ملاحضه معاملات و قیمت ملک در طول نیمه‌ دوم خرداد ماه است. از یک طرف فروشندگان می‌ترسند قیمت‌ها مجدد افزایش یابد و ملک خود را با قیمت کم‌تری فروخته باشند و ازطرف مقابل می‌ترسند تا مبادا قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه دهد. خریداران نیز با همین دو احتمال سروکار دارند. درحال حاضر شمار زیادی از فعالان بازار مسکن از دلایل و بهانه‌هایی برای تداوم افت قیمت‌ها می‌گویند، برخی دیگر نیز مدعی‌اند موج جدید افزایشی در بازار مسکن بزودی آغاز می‌شود. اکنون این‌ مسائل معاملات بازار مسکن‌ اصفهان را قفل کرده‌است؛ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تعداد آگهی‌های فروش مسکن در اصفهان درمقایسه با ماه گذشته کاهش یافته است و فروشندگان فعلی نیز املاک خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به قبل آگهی کرده‌اند.

از لوکس‌نشین‌ها تا حاشیه نشین‌ها در واکنش به اخبار

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد واکنش بازار مسکن اصفهان در همه‌جای شهر یکسان نیست و به صورت کلی وزن اخبار برای کاهش قیمت‌ها در بالاشهر بیشتر ‌است. مشتاق، آپادانا، باغ زیار، نظر، میر، شیخ‌صدوق، عباس‌ آباد و سایر مناطق لوکس شهر بیشترین تاثیر را از احتمال ادامه روند کاهشی قیمت ملک گرفته‌اند و جزئیات آگهی فروش آپارتمان در این مناطق حاکی از نزول قیمت‌هاست.

بزرگمهر، ولیعصر، خانه اصفهان، مدرس، شهرک کاوه و سایر محله‌های متوسط شهر تاثیر کم‌تری نسبت به مناطق لوکس از کاهش قیمت‌ها گرفته‌اند. تقاضا در این محله‌ها همچنان بالاست ولی آگهی‌های فروش آب رفته‌اند و هر ملکی به فروش نمی‌رسد. فروشندگان برای فروش املاک خوش‌جا یا خوش‌ساخت در این مناطق دست نگه داشته‌اند زیرا این املاک تقاضای خوبی دارند و به سرعت نقد می‌شوند. با این حال تعداد آگهی‌های فروش ملک در این مناطق کم نیست و با بودجه دو و سه میلیارد تومانی می‌توان یک آپارتمان نقلی با عمر ساخت پایین خرید.

فروشندگان در محله‌های حاشیه‌ای و شهرستان‌های اطراف نسبت به اخبار اخیر بازار مسکن واکنشی نداشته‌اند و کاهش قیمت‌ها تاثیر چندانی در بازار مسکن این مناطق نگذاشته است. اکنون خریداران در شهرستان‌های اطراف مانند فولادشهر، ملک‌شهر، شاهین‌شهر و... باید همان بودجه سابق را برای خرید آپارتمان بپردازند، اگرچه شدت‌ عرضه آپارتمان در این مناطق به ویژه مسکن مهر فولادشهر بالاست و قیمت‌ها در برابر کاهش مقاومت می‌کنند.

جزئیات تعدادی از جدیدترین آگهی‌های فروش ملک در اصفهان به شرح جدول زیر است:

محله

متراژ بنا (مترمربع)

تعداد خواب

قیمت (تومان)

مردوایج

۱۷۷

دو

۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون

منوچهری

۱۲۰

دو

هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون

باغ زیار

۹۵

دو

چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون

رودکی

۱۰۰

دو

سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون

بزرگمهر

۸۰

یک

سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون

ملک شهر

۱۰۵

دو

سه میلیارد

خانه اصفهان

۱۱۶

دو

دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون

فولادشهر

۱۲۲

سه

دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون

شهرک کاوه

۷۶

یک

دو میلیارد

فولادشهر(مسکن مهر)

۹۵

دو

یک میارد و ۴۷۰ میلیون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =