• ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 39198
  • readingTime: ۳ دقیقه
شمش آلومینیوم

قیمت آلومینیوم همچنان تحت تاثیر عوامل متعددی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ قرار دارد و علی‌رغم افزایش قیمت آن در بخش خدمات چین در ماه قبل از آن، قیمت این فلز استراتژیک در بورس فلزات روند کاهشی به خود گرفت.

به گزارش ایراسین به نقل از فلزات آنلاین، در ماه می ۲۰۲۳، حجم فعالیت در بخش خدمات چین افزایش یافت. با در نظر گرفتن حجم افزایش سفارش‌ها در بخش خدمات چین، شاخص مدیران خرید شرکت «Caixin» از رقم ۵۶٫۴ در ماه آپریل، به رقم ۵۷٫۱ در ماه می افزایش یافت. روز معاملاتی دوشنبه پنجم ژوئن ۲۰۲۳، بورس فلزات لندن شاهد یک عنصر پوشش فروش از سوی فروشندگان بود و به نظر می‌رسد معامله خریدی صورت گرفته است. تنش‌های میان آمریکا و چین در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر افزایش تحرکات بر روی تنگه تایوان، ممکن است بر پیش‌بینی قیمت آلومینیوم تاثیر بگذارد و موجب افزایش تمایل برای خرید این فلز در بازار شود.

روند قیمت آلومینیوم در ماه ژوئن ۲۰۲۳تاثیر شرکت‌های سهامی آمریکا بر پیش‌بینی قیمت آلومینیوم

سهام شرکت‌های سهامی در ایالات متحده آمریکا طی هفته منتهی به جمعه دوم ژوئن ۲۰۲۳ با روندی صعودی روبه‌رو شد. روند صعودی رشد ارزش سهام، به دنبال تصویب قانونی تعلیق سقف بدهی فدرال ایالات متحده در مجلس سنای آمریکا همچنان ادامه پیدا کرد و در نتیجه از اولین نکول بدهی در تاریخ آمریکا جلوگیری شد. علاوه‌براین، داده‌های ارائه شده نشان داد که در ماه می ۲۰۲۳، حدود ۳۳۹ هزار شغل غیر از بخش کشاورزی در آمریکا ایجاد شده که نسبت به ۱۸۲ هزار شغل پیش‌بینی شده رقم آن فراتر رفته است. با توجه به چشم‌انداز کلان و خرد غیرقابل پیش‌بینی در بازار آلومینیوم ایالات متحده آمریکا، به نظر می‌رسد روند نزولی پریمیوم آلومینیوم با شرط تحویل به انبارهای ایالت‌های غرب میانه آمریکا در ماه ژوئن حفظ خواهد شد.

اگرچه روند چشم‌انداز کلان صعودی ناشی از تعلیق سقف بدهی فدرال ایالات متحده، تاثیر مثبتی بر بازار آلومینیوم خواهد گذاشت اما مواردی چون کاهش مداوم حجم تقاضای مصرف‌کننده، ایجاد رکود قریب‌الوقوع در روند معاملاتی این فلز در فصل تابستان و بکواردیشن تدریجی و متناوب در قیمت‌های آتی سه ماهه بورس فلزات لندن، احتمالا به عنوان عوامل ایجاد تاخیر در این روند مثبت عمل خواهند کرد و موجب حفظ روند نزولی پریمیوم آلومینیوم در بازارهای ایالت‌های غرب میانه آمریکا می‌شود.

افزایش دو برابری ذخایر انبار آلومینیوم در سال ۲۰۲۳

حجم ذخایر انبار آلومینیوم در جهان اخیرا جهش قابل‌ توجهی داشته است. به عنوان مثال می‌توان به افزایش حجم ورودی آلومینیوم به انبارهای ذخایر این فلز در بنادر گوانگیانگ در کره‌جنوبی و پورت کلانگ در مالزی اشاره کرد. همچنین ذخایر انبار آلومینیوم تحت حواله فروش در سال ۲۰۲۳، تقریبا دو برابر افزایش یافت و از ۲۰۱ هزار و ۳۵۰ تن در روز سوم ژانویه ۲۰۲۳، به ۳۸۶ هزار و ۷۵ تن در روز اول ژوئن ۲۰۲۳ رسید. در عین حال این حجم ذخایر آلومینیوم نیز به طور قابل‌ توجهی کمتر از استانداردهای تعیین شده برای آن است. به طور کلی بیش از ۳۳ درصد از حجم نیم میلیون تنی آلومینیوم در انبارهای ذخایر بورس فلزات لندن مربوط به حواله‌های فروش ابطال شده است. حجم کل ذخایر انبار آلومینیوم از نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون به بیش از یک میلیون تن نرسیده است اما در سال ۲۰۱۷ حجم آن به بیش از دو میلیون تن رسید.

از آنجایی که تلاش می‌شود بین حجم عرضه محدود و کاهش حجم تقاضای آلومینیوم یک روند تعادل ایجاد شود، پریمیوم آلومینیوم با در نظر گرفتن نگرانی‌ها در مورد در دسترس بودن فلز آلومینیوم برای عرضه افزایش خواهد یافت.

روند قیمت آلومینیوم در ماه ژوئن ۲۰۲۳

تغییرات روزانه قیمت آلومینیوم بورس آتی شانگهای

روند قیمت آلومینیوم در ماه ژوئن ۲۰۲۳

میزان مصرف جهانی آلومینیوم اولیه

مطالعه قیمت آلومینیوم در ژوئن ۲۰۲۳

تا زمانی که حجم معاملات فلز آلومینیوم کمتر از میزان حجم معاملاتی آن در ژانویه ۲۰۲۳ باشد، روند نزولی قیمت آن در ماه‌های آینده حفظ خواهد شد. در واقع، ترجیح فروشندگان بر این است که روند نزولی قیمتی که منجر به افزایش حجم معاملات فروش این فلز در مارس ۲۰۲۲ و سپس ثبت بالاترین قیمت این فلز در ژانویه ۲۰۲۳ شد، کماکان ادامه یابد.

در نهایت، با قرار گرفتن آلمان در وضعیت رکود اقتصادی پس از پشت سر گذاشتن یک دوره افزایش تورم، بعید به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان در ماه‌های آینده تمایل به خرید تناژهای بیشتر آلومینیوم داشته باشند.

از آنجایی که حجم انبار ذخایر مصرف‌کنندگان با کاهش مواجه شده است، اگر حجم تقاضا برای بیلت آلومینیوم افزایش یابد، پریمیوم این فلز روند صعودی به خود خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =