• ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
  • کد خبر: 39110
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

دیروز قیمت دلار با کاهش محدود ۱۰۰ تومانی به کف کانال ۴۹ هزار تومانی نزدیک شد. قیمت یورو نیز در بازار آزاد ریزش کمی داشت اما در مرکز مبادله طلا و ارز بیش از هزار تومان رشد را ثبت کرد! به نظر می‌رسد تلاش بازارساز نزدیکی نرخ‌های بازار آزاد با مرکز مبادله طلا و ارز است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دلار دیروز با کاهش قیمت بسته شد. این اسکناس کاهش محدود ۲۰۰ تومانی داشت و به کف کانال ۴۰ هزار تومانی نزدیک شد. قیمت دلار دیروز با رقم ۴۰ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد

بازار ارز در هفته‌های گذشته تحت تاثیر برخی مناسبات سیاسی نظیر سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران قرار گرفت. به اعتقاد بعضی از کارشناسان مسائل منطقه، این سفرها بخشی از توافق میان دو کشور و یکی از اقداماتی است که می‌تواند بقای روابط میان ایران و عربستان را حفظ کند.

خطر افزایش خروج سرمایه با کاهش قیمت دلار از کشور

همچنین قرار بود چهارشنبه هفته گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه خودرو حساب‌های وکالتی آزاد شود. دسترسی به حساب‌ها با تاخیر اتفاق افتاد و قرار شد دیروز این مبالغ آزاد شود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند برای سناریوی ریزشی دلار نیاز به مخابره اخبار خوب است؛ خبرهایی از جنس دیده شدن واقعی ورود دلار به کشور. آنها معتقدند هر چه قیمت دلار پایین بیاید سفارش‌های خرید زیادی وارد بازار می‌شود و بنابراین احتمال فرار سرمایه از کشور افزایش می‌یابد. در این میان، بسیاری از سرمایه‌ها آمادگی این مهم را دارند و بازارساز به این نکته توجه می‌کند.

قیمت نرخ‌های مختلف دلار

دیروز یکشنبه ۲۸ خردادماه، قیمت دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ثبات داشت. اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی با قیمت ۴۱ هزار و ۳۴۷ تومان معامله شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۸۸ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد کاهش ۱۵۰ تومانی داشت. این ارز در بازار آزاد با قیمت ۵۳ هزار و ۸۶۶ تومان معامله شد. اما در سایت بازار متشکل اسکناس یورو افزایش هزار و ۱۵۰ تومانی داشت و به قیمت ۴۵ هزار و ۳۲۲ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۲ تومان عرضه شد و ۱۰۰ تومان گران شد.

دیروز قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد و تغییری نداشت. در سایت بازار متشکل ارزی حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۳۵ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۸ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =