• ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر: 39094
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۲۸ خرداد) با ۱۹ هزار و ۹۲۴ واحد کاهش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۶۲ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۲ واحد کاهش به ۷۳۲ هزار و ۶۵۷ واحد و شاخص قیمت با ۶ هزار و ۳۹۷ واحد افت به ۴۲۶ هزار و ۲۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۶ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال معامله شد.

معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۴۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با ۲۷۵ واحد، تراکتورسازی ایران (تایرا) با ۱۹۱ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۵۷ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۹ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۷۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۱۴۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۹۲۸ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، بانک ملت (وبملت)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، ایران تایر (پتایر)، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس) و بهساز کاشنه تهران (ثبهساز) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۳۹۲ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۵۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۷۲۴ هزار و ۶۲۰ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر)، بهار رز عالیس چناران (عالیس)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، صنایع گلدیران (گلدیرا) و توکاریل (توریل) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکتونیک آرمان (انتخاب)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بانک دی (دی)، پلیمر آریاساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو) با تأثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

گفتنی است سه نماد «خودرو»، «وبملت» و «میدکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «خاور» و «زاگرس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند.

همچنین سه نماد «وبملت»، «خساپا» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «عالیس»، «زفجر» و «فرود» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۶۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۱۲۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۵ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۰۳ نماد در محدوده مثبت و ۱۹۱ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

بورس در این روزها حرکت نوسانی و سینوسی را نشان می‌دهد و یک روز مثبت و یک روز منفی است، تنها نکته مثبت معاملات امروز افزایش معاملات خرد به میزان ۸ همت بود که با استمرار آن می‌توان به تزریق پول جدید در بورس و پویا شدن معاملات امیدوار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =