• ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
  • کد خبر: 38886
  • readingTime: ۲ دقیقه
طلای جهانی

روند صعودی قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته پیوسته برقرار بوده است. این بازار در حال جبران روند کاهشی هفته گذشته است. کارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت در بازار فلز زرد را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. این بازار طی دو روز گذشته رشد قیمتی قابل توجهی داشته است. بازار فلز زرد در حال برگشت مسیر رفته است و سکه به کانال‌ بالاتر قیمتی راه یافته است.

موج سیگنال‌های سیاسی در هفته‌ گذشته روند بازارهای مالی را در مسیر نزولی قرار داد و معامله‌گران را نسبت به آینده افزایشی قیمت در بازار طلا و سکه بدبین‌ کرد. از همین رو بسیاری از فعالان بازار دست از مبادله کشیدند و در انتظار ثبات قیمت‌ها بودند.

در روزهای گذشته فعالان بازار طلا و سکه روند تقاضا را در پایین‌ترین حد اعلام کردند. به اعتقاد آنها فصل ریزش قیمت در بازار فلز زرد به پایان رسیده و مردم نباید منتظر تغییرات خاص در روند قیمت‌ها باشند.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند هم‌اکنون بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته است. بنابراین نباید انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در روند قیمت‌ها داشته باشیم. آنها می‌گویند تنها اخبار نسبتا موثق از روند مذاکرات، چه مثبت و چه منفی می‌تواند اثر جدی بر قیمت‌ها بگذارد.

تثبیت قیمت سکه‌ها در کانال‌های بالاتر

دیروز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی، با رقم ۲۸ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان در بازار معامله شد.

دیروز سکه بهار در کانال ۲۵ میلیون تومانی تثبیت شد. این قطعه با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان مبادله شد. همچنین نیم سکه نیز ۴۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان مبادله شد. ربع سکه نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز سکه گرمی ۳۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی مبادله شد.

روند نامتوازن حباب سکه‌ها در پایان معاملات

در پایان معاملات دیروز قیمت حباب سکه روند نامتوازنی را در پیش گرفت. حباب سکه امامی و بهار کاهشی شد و سایر قطعات سکه افزایش حباب داشتند. روز قبل حباب سکه بهار ۳۱۹ هزار تومان ارزان شد.

دیروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. این رشد قیمت مثقال را پس از سه روز بار دیگر در کانال ۱۰ میلیون تومانی قرار داد. روز گذشته این مقدار طلا ۳۰۷ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۱۶۷ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش نزدیک به ۷۱ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۴۷ هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۱۵ هزار تومان معامله شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =