• ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
  • کد خبر: 38743
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

قیمت‌ بیت‌کوین در طول هفته گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرد و سایر رمزارزها نیز به شدت نزولی شدند تا کریپتو هفته‌ یک دست ریزشی را پشت سر گذاشته باشد. داده‌های شبکه، نزدیک بودن به پایان چرخه نزولی در بازار رمزارزها را تایید می‌کند ولی فعلا ریزش قیمت‌ها ادامه‌ دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار رمزارزها یک هفته‌ ریزشی تمام عیار را پشت سر گذاشت. قیمت بیت‌کوین ۵ درصد کاهش پیدا کرد و به دنبال آن آلت‌کوین‌ها چند ده درصد نزولی شدند. هفته گذشته از ۱۰۰ رمز ارز برتر بازار از نظر حجم تنها ۳ رمزارز بازدهی مثبت داشتند و بقیه بازدهی منفی به ثبت رساندند. شدت ریزش‌ها در کریپتو به قدری زیاد بود که قیمت ۵۱ رمز ارز در طول یک هفته بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

ریزش رمزارزها با نشانه‌های مثبت

افت ۵ درصدی قیمت بیت‌کوین زمینه‌ساز این ریزش دسته‌جمعی رمزارزها بود. در بازار کریپتو کارنسی همبستگی شدیدی میان ارزها با بیت‌کوین وجود دارد. بعضی از ارزها حتی به نوسانات جزئی بیت‌کوین نیز واکنش شدیدی نشان می‌دهند. برای مثال اگر قیمت بیت‌کوین ۱ درصد کاهش یا افزایش پیدا کند، ممکن است بعضی از آلت‌کوین‌ها بیش از ۱۰ درصد کاهشی یا افزایشی شوند.

نیمه سبز و قرمز بازار

کریپتو در هفت روز گذشته نیمه‌ سبزی نداشت و قیمت بیشتر آلت‌کوین‌ها ریزشی بود. از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم ۹۷ مورد بازدهی منفی به ثبت رسانده‌اند. در میان سه رمز ارز مثبت دو مورد استیبل کوین یعنی ارز ثابت هستند و فقط رمزارز تراکلاسیک موفق به بازدهی بالای ۱ درصد برای سرمایه‌گذاران شد. در نیمه قرمز بازار بخش عمده‌ای از رمزارزها بیش از ۳۰ درصد ریزش کردند.

رمز ارز SUI با ریزش ۳۶.۵ درصدی سنگین‌ترین افت قیمت هفتگی را به ثبت رساند. قیمت هر توکن SUI در اوایل هفته به حدود ۱ دلار رسیده‌ بود ولی آخر هفته در کانال ۶۰ سنت نوسان می‌کرد. سایر ارزها با بیشترین بازدهی منفی به قرار جدول زیر هستند:

ریزش رمزارزها با نشانه‌های مثبت

کریپتو به روایت شاخص‌ها

داده‌های شبکه از میل بسیار زیاد سرمایه‌گذاران بلند مدت به خرید و نگهداری از بیت‌کوین و اتریوم خبر می‌دهد. بزرگان بازار هر چهار سال یک مرتبه پیش از هاوینگ بیت‌کوین اقدام به خرید و نگهداری از رمزارزهای بسیاری می‌کنند و امروز برای خرید در بازار حاضرند. البته تجربه نشان می‌دهد خرید این بزرگان به معنای آغاز یک روند صعودی در کوتاه مدت نیست. در خیلی از موارد روند صعودی یک سال پس از تحرکات بزرگان بازار آغاز می‌شود. دو شاخص دامیننس تتر و دامیننس بیت‌کوین نیز در طول هفته گذشته تحرکات جالب توجهی داشتند. دامیننس تتر رشد کرد و به بالاتر از ۸ رسید، یعنی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به جای رمزارز، پول نقد نگه‌ دارند. ریزش رمزارزها با نشانه‌های مثبت

اکنون دامیننس تتر در حال نزدیک شدن به یک سقف تاریخی مهم است و در صورت ریزش از این سقف با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد. از طرفی دامیننس بیت‌کوین نیز در طول هفته‌گذشته صعودی شد. این مسئله از میل سرمایه‌گذاران برای ورود به بیت‌کوین خبر می‌دهد.

ریزش رمزارزها با نشانه‌های مثبت

دامیننس بیت‌کوین در طول هفته گذشته سقف مهمی را شکست و در صورت عبور از این محدوده به اعداد بالایی نزدیک خواهد شد. در بازار رمزارزها قبل از آغاز روندهای صعودی بزرگ ابتدا دامیننس بیت‌کوین صعودی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =