حسین ارجلو

حسین ارجلو، کارشناس بازار سرمایه گفت: با استناد به سه عامل وضعیت گزارشات ۱۴۰۱، نرخ دلار و ضریب میانگین P/E پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ فضای کاملا مثبتی در بازار سرمایه حاکم باشد.

حسین ارجلو، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: با استناد به سه عامل وضعیت گزارشات ۱۴۰۱، نرخ دلار و ضریب میانگین P/E پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ فضای کاملا مثبتی در بازار سرمایه حاکم باشد.

وی افزود: گزارشات سال ۱۴۰۱ حاکی از رشد میانگین ۴۷ درصدی است که وضعیت بنیادی مناسب بازار سرمایه را نشان می‌دهد. از سوی دیگر در گزارشات سال گذشته نرخ تسعیر ارز ۳۳ تا ۳۸ هزار تومانی شرکت‌ها را شاهد بودیم. با در نظر داشتن رشد نقدینگی و عامل تورمی قیمت دلار حتی با در نظر داشتن ثبات فعلی حاکم در بازار میانگین رشدی مشابه سال گذشته را خواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: شرایط در بازار از نظر میانگین P/E می‌تواند مناسب باشد. اکنون گزارش تورم دو سال گذاشته میانگین رشد بالای ۴۰ درصد را نشان می‌دهد که متاسفانه به سمت ۵۰ درصدی شدن حرکت می‌کند. این موضوع سبب می‌شود P/E بازار فضای ۵ و ۶ را نداشته باشد و به سمت ۱۰ حرکت کند که به نفع بازار سرمایه است.

حسین ارجلو تصریح کرد: عملکرد ۲ سال گذشته، با عرضه اکثر کالاهای شرکت‌های تولیدی در بورس کالا و بورس انرژی و میزان رشدی که در حالت ضریبی در بازار وجود دارد، نشان می‌دهد گروه سیمانی شرایط بسیار خوبی داشته است. در حدود ۲۱ شرکت سیمانی در سال گذشته ۱۰.۵ همت سود داشتند که این میزان امسال به ۲۰ همت رسیده؛ پیش بینی می‌شود تا پایان سال مالی امسال سود این گروه به ۲۸ همت برسد. علت این سوددهی می‌تواند خروج گروه سیمان از قیمت گذاری دستوری باشد. در گروه خودرو نیز قطعه سازها و خودروسازهایی که از قیمت گذاری دستوری خارج شدند عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =