فولاد مبارکه

بدون تردید اساسی‌ترین نیاز دولت‌ها کسب و ارتقای اقتدار سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج از کشور برای بهبود شرایط زندگی، کسب اعتبار و افزایش توان بازدارندگی است و در گفتمان امروزی، نقش اشخاص، مؤسسات و نهادهای سیاسی، اقتصادی و صنعتی در افزایش قدرت و توان کشورها مهم و انکارناپذیر است.

به گزارش ایراسین، بدون تردید اساسی‌ترین نیاز دولت‌ها کسب و ارتقای اقتدار سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج از کشور برای بهبود شرایط زندگی، کسب اعتبار و افزایش توان بازدارندگی است و در گفتمان امروزی، نقش اشخاص، مؤسسات و نهادهای سیاسی، اقتصادی و صنعتی در افزایش قدرت و توان کشورها مهم و انکارناپذیر است.

در دنیای کنونی، کشورها در پیمودن مسیر توسعه و برای حفظ و ارتقای جایگاه خود، رقابت پایان‌ناپذیری با سایر کنشگران بین‌المللی دارند و تغییرات عمیق و گسترده در سیاست و اقتصاد بین‌المللی و کنشگری قدرت‌های نوظهور اقتصادی و صنعتی، نشان از تحولات اساسی در آینده مناسبات قدرت دارد. در این زمینه، نهادها و مؤسسات غیردولتی نقش ویژه‌ای بر عهده دارند و این امر فرصت مغتنمی را برای دولت‌ها به‌منظور ارتقای توان و افزایش قدرت داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف فراهم آورده است.

تحولات سیاسی دنیای امروز و به‌ویژه روابط حاکم بر کشورها نشان از آن دارد که بخش عمده اقتدار سیاسی و قدرت کشورهای سلطه‌گر به‌واسطه توسعه صنعتی و اقتصادی و بهره‌مندی از دانش و فناوری است. نوع فشارها و تحریم‌های اعمال‌شده بر کشورهای استقلال‌طلب و آزادی‌خواه در دو قرن اخیر بر این امر صحه می‌گذارد که بازی قدرت از عرصه سیاست به اقتصاد تغییر میدان داده و ارتقای قدرت از طریق توسعه صنعتی و اقتصادی به مهم‌ترین ابزار کشورها برای دست‌یابی به آرمان‌های ملی و منطقه‌ای تبدیل شده است.

علاه بر آنچه گفته شد، افزایش توان داخلی کشورها، روشی صلح‌آمیز و بستری مناسب برای افزایش ضریب نفوذ و توان عملیاتی و بازدارندگی در مناسبات بین‌المللی محسوب می‌شود. این امر موردتوجه نظام بین‌الملل نیز قرار دارد. در چنین شرایطی با توجه به اینکه ارتباط مستقیمی میان توسعه و رشد اقتصادی کشورها و توسعه صنعت فولاد وجود دارد، این صنعت در صدر گفتمان توسعه صنعتی صلح‌آمیز قرار گرفته است.

اهمیت این امر در برنامه‌های توسعه صنعتی و اقتصادی ایران اسلامی از نظر سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان دور نمانده و افزایش توان کشور در تولید فولاد و خلق ثروت و ایجاد ارزش‌افزوده از این طریق، آرایش جدیدی را در چشم‌انداز صنعتی، اقتصادی و سیاسی منطقه و کشور، پیش روی دست‌اندرکاران توسعه و تکامل ملی قرار داده است. در این میان گروه فولاد مبارکه به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی، قدرت نوظهوری در توسعه منطقی ایران و منطقه منا شناخته شده و در مناسبات صنعتی، اقتصادی و سیاسی منطقه و نظام بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌کند.

خودکفایی صنعتی و خوداتکایی در تولید فولاد، صادرات فولاد به کشورهای مختلف، افزایش تولید ناخالص ملی، دست‌یابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی، اشتغال‌زایی و بهبود رفاه اجتماعی، تولید محصولات با ارزش‌افزوده و گریدهای خاص از جمله دستاوردهایی است که گروه فولاد مبارکه در سال‌های اخیر موفق شده به آن‌ها دست یابد. در کنار این توفیقات، توان روزافزون این شرکت در مدیریت بحران و کنترل تحریم‌های همه‌جانبه و غلبه بر تمامی فشارهای بین‌المللی، علاوه بر جلوه آشکار اراده و ایمان و امید در جامعه است، نشانه روشنی از توان بازدارندگی ایران اسلامی در مواجهه با تحریم‌ها و فشارهاست و قدرت مدیران و متخصصان صنعت فولاد، قدرت چانه‌زنی دولتمردان و دیپلمات‌های ایرانی را در مذاکرات و مناسبات بین‌المللی به‌منظور دست‌یابی به اهداف ملت و میهن ارتقا داده است.

فولاد مبارکه همواره به عزت و اقتدار میهن و خلق آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی می‌اندیشد و توفیقات خود را مدیون تفکر جهادگونه و انقلابی متأثر از آرمان استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت می‌داند و در مسیر مقاومت و تعهد به آرمان‌ها، با اقتدار به مسیر پرافتخار خود تا دست‌یابی به اهداف ایران اسلامی در منطقه و جهان ادامه می‌دهد.

محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =