اتلتیکومادرید

باشگاه اتلتیکومادرید در پی تحقق آرزوی ۳ دانشجو که هوادار تیم اتلتیک بیلبائو بودند تأسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، باشگاه اتلتیکو مادرید یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که در مادرید واقع شده و در لالیگا بازی می‌کند. این باشگاه بازی‌های خانگی خود را در متروپولیتانو انجام می‌دهد که ظرفیت آن ۶۸۴۵۶ نفر است.

اتلتیکو مادرید از نظر عناوین قهرمانی لیگ، سومین باشگاه موفق فوتبال اسپانیا پس از رئال مادرید و بارسلونا است. این تیم یازده بار قهرمان لالیگا شده است، از جمله دبل قهرمانی در لیگ و جام حذفی در سال ۱۹۹۶. ده عنوان قهرمانی در کوپا دل‌ری دارد، دو سوپرکاپ اسپانیا، یک کوپا پرزیدنت و یک کوپا اوا دوارته. در اروپا، آنها جام برندگان جام اروپا را در سال ۱۹۶۲ بردند، در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۸۶ نایب قهرمان شدند، در سال‌های ۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند، قهرمانی لیگ اروپا را در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ به دست آوردند. و قهرمان سوپر جام یوفا در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ و همچنین جام بین قاره‌ای ۱۹۷۴ شدند.

این باشگاه در ۲۶ آوریل ۱۹۰۳ توسط سه دانشجوی باسکی ساکن مادرید تأسیس شد. این بنیانگذاران باشگاه جدید را به عنوان شاخه جوانان تیم دوران کودکی خود، اتلتیک بیلبائو می‌دیدند، که به تازگی در فینال کوپا دل‌ری در سال ۱۹۰۳ قهرمان شده بود. در سال ۱۹۰۴ تیم شروع به بازی با پیراهن‌های آبی و سفید کرد، اما از سال ۱۹۱۱ هر دو تیم بیلبائو و مادرید با رنگ‌های راه راه قرمز و سفید فعلی بازی می‌کردند. برخی بر این باورند که این تغییر به این دلیل اتفاق افتاده که تولید پیراهن راه راه قرمز و سفید ارزان‌تر بود، زیرا از همان ترکیب برای ایجاد روکش تشک‌ها استفاده می‌شد و پارچه استفاده نشده به راحتی به پیراهن فوتبال تبدیل می‌شد. به همین دلیل به این باشگاه لقب «تشک‌سازان» دادند.

اتلتیکومادرید

اما انتخاب این رنگ پیراهن توضیح دیگری هم دارد. اینطور که می‌گویند، هم اتلتیکو بیلبائو و هم اتلتیکو مادرید لباس‌های آبی و سفید بلکبرن روورز را در انگلستان می‌خریدند. در اواخر سال ۱۹۰۹ «خوانیتو الوردوی» بازیکن سابق و عضو هیئت مدیره اتلتیک مادرید، به انگلستان رفت تا برای هر دو تیم لباس بخرد، اما نتوانست لباس بلکبرن را برای خرید پیدا کند و در عوض پیراهن‌های قرمز و سفید ساوتهمپتون را خرید. اتلتیکو مادرید این پیراهن را پذیرفت و به «قرمز و سپیدپوش‌ها» معروف شد.

اتلتیکو در طول دهه ۱۹۲۰ سه بار قهرمان کمپئوناتو دل سنترو شد و در سال ۱۹۲۱ نایب قهرمان کوپا دل‌ری شد و در سال ۱۹۲۶ دوباره به همین عنوان دست پیدا کرد. بر اساس این موفقیت‌ها، در سال ۱۹۲۸ از آنها دعوت شد تا به فصل افتتاحیه لالیگا بپیوندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =