الگوبرداری شرکتهای معدنی از فولادسنگ مبارکه در زمینه حمل بار

معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور، در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از شرکت فولادسنگ مبارکه از اقدامات این شرکت در حوزه ایمنی راه و نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه حمل بار تقدیر کرد و بر انتخاب شرکت فولادسنگ مبارکه به عنوان الگوی موفق در قانونمندی حوزه ایمنی راه و حمل و نقل بار تاکید کرد.

به گزارش ایراسین، عارف رومینا، معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور، در سفر به استان اصفهان ضمن بازدید از شرکت فولادسنگ مبارکه از اقدامات این شرکت در حوزه ایمنی راه و نظارت کامل و کنترل صدور بارنامه حمل بار تقدیر کرد.

در این دیدار مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه با اشاره به ماموریت این شرکت در تامین مواد معدنی مورد نیاز صنعت فولاد با تمرکز برگروه فولادمبارکه، گفت: در حال حاضر روزانه بالغ بر هزار و ۲۰۰ تن بار آهک برای تامین کمک‌ذوب کوره‌های قوس‌الکتریکی شرکت فولادمبارکه راهی این شرکت می‌شود که حمل این مواد معدنی با نظارت کامل بر پیمانکار حمل بار و با صدور بارنامه انجام می‌شود.

وی افزود: جاده اختصاصی شرکت فولادسنگ مبارکه به شرکت فولادمبارکه در حال مطالعه است و آزادسازی‌های آن انجام شده است و امیدواریم با توجه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت این جاده اختصاصی در آینده نزدیک به بهره‎برداری برسد.

تقدیر از اقدامات فولادسنگ مبارکه در حوزه ایمنی راه و حمل بار

در ادامه، معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور با تاکید بر رشد تولید به عنوان رکن مهم راهبرد و شعار سال، گفت: علت حضور ما در شرکت فولادسنگ مبارکه تقدیر از تلاش‌های این مجموعه در حوزه ایمنی راه و حمل مطمئن بار مواد معدنی است و مایه مباهات است که چنین مجموعه معدنی در استان اصفهان و کشور به صورت قانونمند در حوزه راه و حمل و نقل اقدام کرده است.

وی با تاکید بر انتخاب شرکت فولادسنگ مبارکه به عنوان الگوی موفق در قانونمندی حوزه ایمنی راه و حمل و نقل بار، گفت: فلسفه حضور ما در استان اصفهان اجرای طرح پایلوت با تکیه بر تبصره قانون بودجه ۱۴۰۲ است که کلیه معادن مکلف می‌شوند تا حمل بار را با صدور بارنامه انجام دهند و از ناوگان استاندارد در حوزه حمل بار بهره‌مند شوند.

رومینا با تاکید بر تسهیلگری بخش حاکمیتی در رشد تولید معادن، گفت: بهره‌گیری از بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل بار علاوه بر یکپارچگی رانندگان در یک سیستم واحد، می تواند به کارآمد شدن امور مرتبط به حمل بار کمک کند و همراه با افزایش بهره‌روی و شفافیت جابه‌جایی بار، به دسترسی بهتر و سریع‌تر به ظرفیت بار یاری برساند تا شاهد مدیریت توزیع بار و ناوگان هوشمندانه باشیم.

وی با اشاره به اینکه قرار است نرخ تن بر کیلومتر در محموله‌های معدنی کاهش یابد، اظهار کرد: هزینه بارنامه به حساب خزانه دولت واریز می‌شود اما انتظار می‌رود بخشی از این درآمد به حفظ و نگهداری رویه جاده‌های منتهی به شرکت‌های معدنی قانونمند در حوزه حمل و نقل بار نظیر شرکت فولادسنگ مبارکه تخصیص یابد.

معاون مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای کشور با بیان اینکه برآورد می‌شود نزدیک به ۶۰۰ میلیون تن بار معدنی در سطح جاده‌های کشور حمل شود، گفت: امیدواریم با کاهش نرخ تن بر کیلومتر محموله‌های معدنی بتوانیم به رشد تولید کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =