اولین رویداد سلامت، محیط زیست و پایداری

مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: تصمیم داریم با وارد کرد آلاینده‌های محیط زیستی به مدار تولید، ثروت و ارزش افزوده ایجاد کرده و کاغذی مرغوب، قابل بازیافت و بدون قابلیت اشتعال زایی را به تولید برسانیم؛ فرآیندی که از قطع درختان جلوگیری کرده و دوستدار محیط زیست است.

مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت فولادسنگ مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: شرکت فولاد سنگ مبارکه اصفهان با ماموریت تامین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه، یعنی سنگ آهک، آهک کلسینه، دولومیت، سنگ آهن و فروآلیاژها به وجود آمد و از ابتدای فعالیت خود، دقت نظر ویژه‌ای به حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها داشته است.

وی تصریح کرد: از دلایل مهم شرکت ما در این همایش و کسب رتبه در سطح ملی، انتخاب تکنولوژی چیساکی ژاپن برای پخت آهک کلسینه در فولاد سنگ مبارکه بود که با این کار در راستای کاهش مصارف انرژی، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و گرد و غبار اقدمات موثر و مهمی انجام دادیم و کسب دانش بهره برداری کوره‌های منحصر به فرد چیساکی سبب شد بگ فیلترهای کوره‌ها وارد مدار شده و تجهیزات آنها به طور قابل ملاحظه‌ای بومی‌سازی شود.

فقیهیان پیرامون پروژه‌های پیش روی فولاد سنگ گفت: پروژه‌های قابل توجهی را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ از جمله این طرح‌ها وارد کردن آلاینده‌های محیط زیستی به مدار تولید و خلق ثروت و ارزش افزوده است. به این ترتیب ریزدانه آهک را در فرآیند pcc هیدراته کرده و آنرا در فرآیندی به شیر آهک تبدیل می‌کنیم، در نهایت با تزریق co۲ کاغذ سنگی تولید می‌کنیم. این فرآیند نه تنها سبب می‌شود آلاینده‌های زیست محیطی در چرخه تولید مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه از قطع درختان جلوگیری کرده و دوستدار محیط‌ زیست است. از جمله قابلیت‌های این کاغذ کیفیت مرغوب، قابلیت بازیافت و عدم اشتعال‌زایی است که می‌تواند در صنایع بسته‌بندی، تبلیغات و صنایع غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =