بازار مسکن

آگهی‌های رهن و اجاره مندرج در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد کف بودجه برای رهن کامل یک آپارتمان در اصفهان ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و مبلغ ودیعه آپارتمان‌های نوساز با متراژ بالا به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تا آغاز فصل رهن و اجاره در بازار مسکن اصفهان حدود یک ماه یا کم‌تر باقی‌مانده‌ و اکنون کف قیمت رهن کامل یک ملک مسکونی در اصفهان ۷۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. مشاهدات میدانی از پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعداد این آپارتمان‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است و بیشتر مالکان املاک خود را با قیمت بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل آگهی کرده‌اند. طبق آگهی‌های منتشر شده ارزان‌ترین آپارتمان‌های شهر با بودجه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان رهن کامل می‌شوند و دسته دوم آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند. با بودجه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز امکان رهن یک آپارتمان نقلی در محله‌های مختلف اصفهان وجود دارد.

۱۰۰ میلیون تومان

پیدا کردن خانه با رهن ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر در بازار مسکن اصفهان شبیه به پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و با این بودجه امکان رهن کامل یک خانه در حاشیه یا شهرستان‌های اطراف اصفهان وجود دارد. در خمینی‌شهر با ۱۰۰ میلیون تومان یک خانه ویلایی ۷۰ مترمربعی و یا با ۸۰ میلیون تومان یک آپارتمان ۶۴ مترمربعی می‌توان رهن کرد. ولی در مناطقی مانند بهارستان و شهررضا ۱۰۰ میلیون‌ تومان فقط کفاف رهن کامل یک سوئیت ۴۰ یا ۵۰ مترمربعی را می‌دهد. سوئیت ۴۰ مترمربعی در بهارستان با ۱۸ سال سن ساخت به قیمت ۹۵ میلیون تومان و سوئیت ۵۰ مترمربعی در شهررضا با کم‌تر از ۱۰ سال سن ساخت به قیمت ۹۰ میلیون تومان از جمله آگهی‌های رهن کامل ملک مسکونی با بودجه ۱۰۰میلیون تومان یا کمتر است. همچنین با این بودجه امکان رهن سوئیت‌هایی قدیمی با متراژ حداکثر ۵۰ مترمربع وجود دارد.

۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان

یافتن ملک استیجاری با رهن کامل ۱۰۰ تا۲۰۰ میلیون تومان در بازار مسکن نسبت به بازه قبلی راحت‌تر است. ولی در بیشتر مشاهدات متراژ این املاک کم است و در بعضی از موارد به کم‌تر از ۵۰ مترمربع می‌رسد. با این وجود با بودجه ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی می‌توان در حاشیه اصفهان یا محله‌هایی مانند سه راه سیمین، ۲۴متری، خانه اصفهان و... یک آپارتمان رهن کامل کرد. آپارتمانی ۴۸ مترمربعی با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومان در سه راه‌سیمین، آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی بدون خواب با رهن ۱۹۰ میلیون تومان در ملاصدرا، آپارتمانی ۴۵ مترمربعی با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در کاوه و آپارتمان ۷۵ مترمربعی با ودیعه ۱۵۰ میلیون تومان در محله ۲۴متری ازجمله آگهی‌های رهن کامل آپارتمان در این بازه قیمتی هستند. دراین رنج قیمت آپارتمان‌های متنوع‌تری در زرین شهر و فولادشهر نیز برای اجاره آگهی شده است.

۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

تعداد املاک مسکونی با ودیعه ۲۰۰ تا ۳۰۰میلیون تومان درمقایسه با دو دسته قبلی زیاد است، ضمن اینکه این املاک ویژگی‌های مثبت بیشتری برای زندگی دارند. در دو دسته قبلی فضای خانه کوچک بود ولی در این دسته آپارتمان‌هایی با متراژ ۷۰ تا ۱۲۰ مترمربعی برای اجاره آگهی شده‌اند. همچنین این آپارتمان‌ها در مناطق مختلفی مانند جابر انصاری، اشراق، باغ فدک، رباط، گلزار، زینبیه و... قرار دارند؛ مانند آپارتمانی ۸۵ مترمربعی دو خوابه با رهن ۳۰۰ میلیون تومان در محله جابرانصاری، آپارتمانی ۹۰ مترمربعی دوخوابه با ودیعه ۲۸۰ میلیون تومان در محله اشراق، آپارتمان کلید اول ۱۱۰ تمرمربعی دو خواب با رهن ۳۰۰ میلیون تومان در محله باغ ‌فدک، آپارتمان ۹۰مترمربعی تک خواب با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان در خیابان رباط و خانه ۱۲۰ مترمربعی دو خواب با رهن ۳۰۰ میلیون تومان در خانه اصفهان. بهارستان نیز بورس آپارتمان‌های استیجاری با رهن ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. با این بودجه امکان رهن کامل یک خانه نوساز نقلی یا آپارتمان ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربعی با حداقل ۱۰ سال سن ساخت وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =