• ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
  • کد خبر: 36836
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز دیجیتال - رمز ارز - ارزهای دیجیتال

هفته گذشته قیمت بیت‌کوین در بازارهای جهانی ثابت بود و در محدوده کوچکی نوسان می‌کرد ولی نرخ بیت‌کوین به تومان در صرافی‌های داخلی اوج گرفت. صرافی‌های داخلی نیز هر روز از میم‌کوین‌های بیشتری پیشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در طول یک هفته گذشته در کانال ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار نوسان کرد و تقریبا ثابت بود ولی افزایش قیمت تتر باعث شد تا قیمت ریالیِ بیت‌کوین وارد کانال ۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان شود. نوسانات محدود بیت‌کوین در طول این هفته بازار آلت‌کوین‌ها را ریزشی کرد. برای مثال اتریوم تا کانال ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کرد. البته قیمت هر اتریوم همچنان بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان‌ است.

نیمه سبز بازار

رمز ارز Render Token با بیش از ۴۱% رشد در نیمه سبز بازار قرار داشت. قیمت این رمز ارز در طول یک هفته از ۱ دلار و ۶۲ سنت به ۲ دلار و ۵۷ سنت رسید. پس از Render Token تعدادی دیگر از رمزها نیز مطابق جدول زیر بالاترین بازدهی هفته گذشته را داشتند.

WOO Network

۱۳%

Cronos

۱۲.۴۳%

Conflux

۱۲.۲۹%

MultiversX

۱۰.۵۰%

Injective

۹.۲۲%

Casper

۸.۹%

Solana

۷.۶۴%

سولانا یکی از معتبرین‌ترین پروژه‌های کریپتو کارنسی نیز بازدهی بیش از ۷% را به ثبت رساند. البته قیمت سولانا یک سال و نیم قبل در محدوده ۲۶۰ دلار بود و امروز با رشد نسبتا خوب به ۲۳ دلار رسیده‌ است. چند ماه قبل قیمت هر سولانا به زیر ۱۰ دلار رسیده بود.

نیمه قرمز بازار

نیمه قرمز کریپتو کارنسی در طول هفته‌ گذشته پررنگ‌تر از نیمه سبز بازار بود و "پنکیک سوآپ" با ریزش حدود ۲۰% پرچم‌دار رمزارزهای نزولی هفته نام گرفت. هفته گذشته قراردادهای استیک یک ساله در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سوآپ به پایان رسید و فشار فروش توکن این صرافی اوج گرفت تا قیمت هر کیک از ۳ دلار و ۴۲ سنت تا ۲ دلار و ۵۶ سنت کاهش پیدا کند. پنکیک سوآپ اگر چه امروز بزرگترین صرافی غیرمتمرکز است ولی به وعده‌ قراردادهای استیک خود عمل نکرد. افراد زیادی سال گذشته با وعده سود ۳۰۰% توکن کیک را استیک (سپرده) کرده‌ بودند ولی حالا پس از یک سال پنکیک سواپ کمتر از ۸۰% سود داد در حالی که در این مدت قیمت هر توکن این سهم یک‌سوم شد.

بیشترین ریزش‌ قیمتها در کریپتو طی هفته گذشته پس از توکن کیک مربوط به رمزارزهای زیر است:

Optimism

۱۰%

Zilliqa

۹.۹۲%

Synthetix

۸.۲%

Frax Share

۷.۶%

OKB

۷.۲%

Aptos

۶.۳%

Arbitrum

۶.۷۱%

میم‌کوین‌ها هر روز محبوب‌تر از دیروز

صرافی‌های داخلی هر روز از پشتیبانی میم‌کوین‌های جدید خبر می‌دهند و حجم معاملات آنها نیز به سرعت اوج‌میگرد. تنها در یک صرافی داخلی حجم معاملات میم‌کوین شیبا روزانه بیش از ۷ میلیارد تومان است. میم‌کوین‌های جدید نیز همین مقدار پرطرفدار هستند و افراد زیادی با اهداف رویایی اقدام به خرید این میم‌کوین‌ها می‌کنند.

اگرچه در فضای مجازی برخی برای این میم‌کوین‌ها وعده‌های افسانه‌ای می‌دهند ولی خریداران باید بدانند سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌هایی مانند بیبی دوج بسیار خطرناک است. با توجه به تعداد توکن‌های بیبی دوج، شیبا یا میم‌کوین‌های دیگر حتی اگر به نیم سنت برسند حجم بازار آنها بیشتر از تمام دلارهای موجود است. در نتیجه سرمایه‌گذاری در این میم‌کوین‌ها با هدف سودهای سنگین منطقی به نظر نمی‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =