• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
  • کد خبر: 36604
  • readingTime: ۲ دقیقه
مجتمع فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه با گستره عظیم فعالیت خود در عرصه تولید، صنعت، اقتصاد و اشتغال‌زایی، همواره در رویکردها، برنامه‌ریزی و اقدامات خود، سرمایه‌های انسانی را مهم‌ترین عامل تحقق اهداف و دست‌یابی به استراتژی سازمانی دانسته است.

به گزارش ایراسین، در تابلو اهداف و راهبردهای شرکت فولاد مبارکه که هم‌راستا با اهداف توسعه صنعت فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ ترسیم شده است، مؤلفه‌هایی نظیر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی با تمرکز بر محصولات ویژه، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های موردنیاز، گسترش و تعمیق نوآوری و فناوری، توسعه سرمایه‌های انسانی و ارتقای بهره‌وری و افزایش تعلق‌خاطر کارکنان و در نهایت توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی به چشم می‌خورد که برای کسب موفقیت در این مسیر، همت، تلاش و اثربخشی سرمایه‌های انسانی شرکت از اصلی‌ترین ارکان است.

بررسی سیر شکل‌گیری نظرات مدیریتی و گزینش بهترین روش‌های مدیریت نشان می‌دهد که کارکنان و به‌طورکلی سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین عنصر ارزشمند برای خلق ارزش برای سازمان است. توفیقات هر شرکت در عرصه کسب‌وکار مستلزم برخورداری از منابع انسانی متعهد و متخصص است و انسان متفکر با به‌کارگیری دانش، تدبیر، خلافیت و مهارت، محور توسعه در دنیای کنونی است. بی‌تردید عملکرد مطلوب و مناسب در هر سازمان برای دست‌یابی به استراتژی و اهداف و کسب بیشترین بهره‌وری نیازمند تکریم و توجه به این عنصر اصلی برای توسعه و تعالی است، کلیدواژه‌ای که از سوی شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های موفق اقتصادی و صنعتی کشور همواره مورد توجه بوده است.

رقابت در کسب‌وکار و حفظ و ارتقای سهم بازار در عرصه اقتصاد و صنعت به مدیریت، خلاقیت و نوآوری نیاز دارد و سرنوشت هر سازمان در فضای رقابت کنونی به عملکرد نیروی انسانی به مصداق اصلی‌ترین سرمایه شرکت و عامل تعیین‌کننده و سرمنشأ تحولات بستگی دارد.

شرکت فولاد مبارکه با گستره عظیم فعالیت خود در عرصه تولید، صنعت، اقتصاد و اشتغال‌زایی، همواره در رویکردها، برنامه‌ریزی و اقدامات خود، سرمایه‌های انسانی را مهم‌ترین عامل تحقق اهداف و دست‌یابی به استراتژی سازمانی دانسته و در تلاش بوده تا ضمن جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد، با آموزش‌های مداوم، ضمن ارتقای دانش و مهارت همکاران و در نتیجه توانمندی‌های آنان، شایسته‌سالاری را در اولویت قرار دهد و علاوه بر این از توان، دانش و مهارت شرکت‌های همکار در خارج از سازمان نیز بهره گیرد.

کسب گنجینه پرباری از موفقیت‌های پیاپی در زمینه‌های مختلف و ارائه کارنامه درخشان در حوزه تولید و توسعه صنعت، رونق اقتصادی و ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی گواه بر این ادعاست که شرکت فولاد مبارکه فراتر از تمامی سرمایه‌های تکنولوژیک و تجهیزاتی خود از سرمایه‌های غنی انسانی برخوردار است که علاوه بر کسب تعالی برای این شرکت به‌واسطه دانش، تعهد، تخصص، تلاش و پشتکار ایشان، در هر مقطعی از زمان، فصل جدیدی را برای توسعه صنعت فولاد و ارتقای تکنولوژی و مدیریت بازار سرمایه و صنعت گشوده است و به مدل و الگویی از موفقیت سرمایه‌گذاری در حوزه منابع انسانی به‌منظور توسعه و پیشرفت تبدیل شده است.

به یقین ارتقای ارزش‌های سازمانی، تعالی و بهبود مستمر، نوآوری و مشارکت سازمانی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و صیانت از محیط‌زیست و ایجاد کار ایمن و با کیفیت با توجه به الگوهای اسلامی و ایرانی با وجود نیروی انسانی متعهد در شرکت امکان‌پذیر شده است. امید واثق است با همت و تلاش پولادمردان فولاد مبارکه، چشم‌انداز این سازمان برای تبدیل‌شدن به الگوی بنگاه‌داری و جهان‌ترازی در جمع ۲۰ شرکت فولادی برتر جهان با سودآوری سالانه ۱۵ میلیارد دلار محقق شود.
محمدجواد براتی
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =