• ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 36418
  • readingTime: ۱ دقیقه

ایراسین از وضعیت بازار خودرو گزارش می‌دهد:

هشدار برای ال‌نودهای کارکرده

معاملات مدل‌های ساده و اتوماتیک ال90 افزایش یافته است
خودرو

ال۹۰ ساخت داخل در آخرین روزهای فروردین ۱۴۰۲رونمایی شد و مدیرعامل سایپا از عرضه این خودرو حداکثر تا دی ماه سال جاری خبر داد. رونمایی از این اتومبیل جدید، هشدار تقاضا برای ال۹۰های کارکرده را به صدا درآورد تا تعداد معامله مدل‌های ساده و اتوماتیک آن افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ال۹۰ به عنوان یکی از محبوب‌ و پرفروش‌ترین خودروها در بازار خودرو کشور به حساب می‌آید. برای اولین بار این اتومبیل توسط شرکت داچیای رومانی در کشورهای اروپایی تولید شد. شرکت رنو پارس پس از مونتاژ این اتومبیل در کشور، نام آن به ال‌۹۰ تغییر دارد. ال۹۰ فروش خوبی را در بازار خودرو تجربه کرد و از علل اصلی آن نیز باید به کیفیت اجزا، مشخصات فنی مطلوب، طراحی جادار و مهم‌تر از آن کم هزینه بودن آن اشاره کرد. بااین حال تولید ال۹۰ در سال ۹۸ متوقف شد و درنهایت خودروسازان در هفته جاری از ال۹۰ جدید رونمایی کردند تا احتملا دی ماه پا به خیابان‌های شهر بگذارد. رصد بازار خودروهای کارکرده از عرضه شمار زیادی ال۹۰ قدیمی در بازار حکایت می‌کند که خرید آن‌ها به بودجه ۲۶۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی نیاز دارد.

ال۹۰‌های صفرکیلومتر بازار

تولید این چهارچرخ پرطرفدار سال ۹۸ متوقف شد ولی باگذشت حدود چهارسال، هنوز مدل صفرکیلومتر این خودرو در بازار پیدا می‌شود. تعداد ال۹۰های صفرکیلومتر در بازار زیاد نیست و قیمت بالایی یعنی حوالی یک میلیارد تومان دارند؛ ازجمله آن‌ها باید به ال۹۰ اتوماتیک صفرکیلومتر مدل ۹۶ با قیمت یک میلیارد تومان و مدل اتوماتیک تولید سال ۹۸ با بهای یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اشاره کرد. همچنین شماری از ال۹۰های موجود در بازار کارکرد پایینی یعنی کم‌تر از ۵۰هزار کیلومتر دارند و در حد صفر هستند که از وضعیت بدنه و فنی مناسبی برخوردارند؛ مانند ال۹۰ اتوماتیک مدل ۹۶ با ۳۹ هزار کارکرد و بهای ۹۲۰ میلیون تومان، مدل ۹۶ با ۳۸هزار کیلومتر کارکرد و قیمت ۸۷۷ میلیون تومان و نسخه دنده‌ای مدل ۹۷ با ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد و بهای ۷۵۰ میلیون تومان.

ال۹۰‌های کارکرده بازار

ارزان‌ترین ال۹۰‌های بازار خودرو تولید سال ۹۰ به قبل هستند و با پرداخت ۲۶۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان صاحب یکی از آن‌ها شد؛ مانند مدل ۸۶ دور رنگ و مدل ۸۹ با گلگیرهای رنگ شده به ترتیب با نرخ ۲۶۵ و ۴۲۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند. قیمت ال‌۹۰های مدل اتوماتیک کارکرده نیز از ۴۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به حوالی ۹۵۰ میلیون تومان می‌رسد. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد شمار فروشندگان ال۹۰ با رونمایی از مدل جدید آن افزایش یافته و تعدادی آگهی‌های فروش این خودرو در طول این دو روز حدود دو برابر بالا رفته است که در بیشتر این آگهی‌ها عبارت "تخفیف هنگام معامله" خودنمایی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =