• ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
  • کد خبر: 36300
  • readingTime: ۱ دقیقه
عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان می‌دارد: پیشنهاد من به مردم خرید مصنوعات طلا است. خرید مصنوعات طلا علاوه بر حفظ سرمایه در میان یا بلندمدت، به احتمال بالا ارزش افزوده را نیز به همراه خواهد داشت. درمقابل خرید سکه به دلیل حباب آن سرمایه‌گذاری پر ریسکی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار سکه و طلا در سال گذشته عنوان پربازده‌ترین بازار مالی‌ را به خود اختصاص داد و سکه حدود ۱۴۱درصد و طلا حوالی ۱۱۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. سال گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نزدیک به ۱۹ میلیون تومان رشد کرد و از ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به بالاتر از ۳۰ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت هر گرم طلای‌ ۱۸ عیار طی یک سال دو برابر شد و از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ویژگی‌هایی مثل نقدشوندگی سریع، نگهداری راحت، حمل آسان، حفظ ارزش و سودآوری سبب شده مردم به این فلز کمیاب به دید سرمایه‌گذاری نگاه کنند. ولی آیا خرید طلا و سکه در سال جاری هم سودآور است؟

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش به خبرنگار ایراسین می‌گوید: پیشنهاد من به عنوان امانتدار مردم خرید طلا و مصنوعات طلا است. درحال حاضر حباب سکه بالاست و سرمایه خریداران با خرید طلا با ریسک بالایی مواجه می‌شود.

محمدولی در ادامه توضیح می‌دهد: خرید مصنوعات طلا در وهله اول به حفظ و رونق کسب و کار کارگاه‌های تولیدی کمک می‌کند. همچنین مصنوعات جنبه زینتی داشته و قابل استفاده است. ازطرفی خرید مصنوعات طلا علاوه بر حفظ سرمایه در میان یا بلندمدت، به احتمال بالا ارزش افزوده را نیز به همراه خواهد داشت. درمقابل خرید سکه به دلیل حباب آن سرمایه‌گذاری پر ریسکی به شمار می‌رود.

به اعتقاد این کارشناس بازار طلا مردم باید دید خرید طلا برای سرمایه‌گذاری را تغییر دهند و انتظار کسب سود در این بازار در مدت کوتاهی را نداشته باشند. محمدولی در این‌باره بیان می‌دارد: نکته‌ اساسی که همیشه مورد تاکید بنده است، خرید طلا برای میان مدت و طولانی مدت است. مردم با دید کوتاه‌مدت وارد بازار طلا و سکه برای سرمایه‌گذاری نشوند؛ به‌عبارت دیگر خرید طلا به دید کوتاه‌مدت ریسک بالایی دارد و احتمال ضرر و زیان در این نوسانات بازار بالاست. درمقابل خرید طلا به صورت میان‌مدت و بلندمدت منجر به حفظ سرمایه و سوآوری می‌شود.

درحال حاضر عرضه طلای دست دوم در بازار افزایش یافته است و طلافروشان درکنار طلای نو، مصنوعات کارکرده نیز می‌فروشند. براساس مشاهدات میدانی خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن اجرت ساخت به صرفه‌تر است. از این‌رو مردم می‌توانند با دید سرمایه‌گذاری به خرید مصنوعات دست دوم روی آورند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم عبدالهی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    0 0
    باز خدا خیرشون بده هنوز مسئول دلسوز هست به مردم بگه چکار کنند. مرسی از شما هم که برای راهنمایی قشر مردم هم مطلب می ذارید. خدا خیرتون بده خداقوت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =