بازار مسکن

طبق آگهی‌های فروش مندرج در پلتفرم‌های آنلاین، کم‌ترین بودجه برای خرید آپارتمان نوساز در اصفهان دو میلیارد تومان است و بهای آپارتمان‌های نوساز لاکچری به چند ده میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایراسین، خانه‌های نوساز از محبوبیت بالایی برخوردارند و تقاضا برای آن‌ها بالاست. طبق اطلاعات مندرج در آگهی‌های فروش املاک در فروردین ۱۴۰۲، ارزان‌ترین نوسازهای شهر یک تا دو میلیارد تومان قیمت دارد. آپارتمان‌های نوساز در محله‌های متوسط شهر نیز بین دو تا پنج میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود و بهای آپارتمان‌های نوساز لوکس و سوپرلاکچری به ترتیب پنج تا ده و بالاتر از ده میلیارد تومان است.

ارزان‌ترین نوسازها

حداقل بودجه برای خرید آپارتمان‌های نوساز در اصفهان یک تا دو میلیارد تومان است، اگرچه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد امروز در بسیاری از محله‌های متوسط شهر پیدا کردن آپارتمان نوساز دو میلیارد تومانی کار آسانی نخواهد بود. بااین حال شماری از آپارتمان‌های نوساز درمحله‌هایی مانند آتشگاه، اشراق، زینبیه و خانه اصفهان با قیمتی کم‌تر از دو میلیارد تومان نیز معامله می‌شوند. آپارتمان نوساز ۶۰ مترمربعی درخانه اصفهان با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و آپارتمان یک خوابه ۷۸ مترمربعی با قیمت یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان در محله زینبیه ارزان‌ترین نوسازها در اصفهان به شمار می‌روند. از دیگر آپارتمان‌های نوساز ارزان در اصفهان باید به آپارتمان خام ۸۰ مترمربعی در آتشگاه با قیمت یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۰۵ مترمربعی در محله کشوری طبقه بیستم با قیمت دو میلیارد تومان اشاره کرد. امروز در بسیاری از شهرهای کوچک همسایه با اصفهان مانند فولادشهر و بهارستان نیز دو میلیارد تومان پول زیادی برای خرید آپارتمان نوساز نیست.

دو تا پنج میلیاردی‌های نوساز

شهرک کاوه، سه‌راه‌ سیمین، دروازه تهران، رباط و شمار دیگری از محله‌های شهر اصفهان آپارتمان‌های نوساز متعددی با قیمت بین دو تا پنج میلیارد تومان معامله می‌شود؛ مانند آپارتمان نوساز ۷۵ مترمربعی با قیمت دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در محله رباط، آپارتمان ۱۱۵ مترمربعی با بهای چهار میلیارد تومان در دروازه تهران، آپارتمان ۱۳۵ مترمربعی با نرخ چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سه‌راه سیمین و آپارتمان ۱۷۰ مترمربعی سه خوابه با قیمت پنج میلیارد تومان در شهرک کاوه. بررسی آگهی‌های فروش نشان می‌دهد با بودجه دو تا پنج میلیارد تومانی امکان خرید آپارتمان نوساز خام و کارشده وجود دارد. ولی املاک نوساز با متراژ بالاتر از ۱۰۰ مترمربع به امکانات خاصی مجهز نشده‌اند و به اصطلاح خام یا صفر هستند.

مینی لوکس‌های نوساز

شش میلیارد، هفت میلیارد و حتی ده میلیارد تومان مبالغ کمی برای خرید یک آپارتمان نوساز در بسیاری از محله‌های شهر هستند؛ برای مثال در محله خواجو یک آپارتمان نوساز ۱۱۰ مترمربعی خام هفته دوم فروردین ماه با قیمت هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آگهی شد. در محله‌های دیگری مانند رودکی، امیریه، ناژوان، میرزا طاهر، باغ دریاچه و شیخ صدوق نیز آپارتمان‌های نوساز کوچک‌تر از ۱۵۰ مترمربع با رنج قیمت پنج تا ۱۰ میلیارد تومان آگهی شده‌اند؛ برای نمونه آپارتمان ۱۳۰ مترمربعی خام در شیخ صدوق با بهای شش میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، آپارتمان ۱۳۵ مترمربعی در ناژوان با نرخ هشت میلیارد تومان و آپارتمان نوساز ۱۰۲ مترمربعی طبقه چهارم در باغ دریاچه با قیمت ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای فروش آگهی شده‌اند.

سوپرلاکچری‌ها نوساز

یک فرد ساکن برای خرید آپارتمانی سوپرلاکچری نوساز باید چند ده میلیارد تومان بپردازد! این آپارتمان‌ها با متراژ بالا طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها پنت هاوس بوده و از نمای زاینده رود برخوردارند. آپارتمانی ۲۰۰ مترمربعی و نوساز در باغ زیار با قیمت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آپارتمانی ۳۰۰ مترمربعی چهار خوابه در چهارباغ خواجو با قیمت ۳۱ میلیارد تومان، پنت هاوس ۳۱۸ مترمربعی در خیابان مشتاق با نمای زاینده رود و مجهز به استخرسرپوشیده با قیمت ۶۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از جمله املاک نوساز لاکچری شهر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =