فولاد هند

فولادسازان هندی امیدوارند شرایط تولید در سال مالی جدید برای یکی از مهم‌ترین صنایع این کشور بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولادسازان دومین تولیدکننده بزرگ دنیا امیدوارند شرایط تولید در این صنعت مادر کشور بهبود یابد. صنعت فولاد هند در سال مالی ۲۰۲۲-۲۳، دچار تلاطم‌های مختلفی نظیر کاهش تقاضا، وضع عوارض صادراتی و افزایش هزینه‌های واردات شده بود.

در کنفرانس اخیری که به میزبانی JSW در کشور هند با حضور فعالان صنعت فولاد این کشور برگزار شد نیز مشکلات این صنعت در سال مالی ۲۰۲۲-۲۳ مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت پس از بحث و تبادل نظر حاضرین به نتیجه رسیدند که برخی از شاخص‌ها نظیر صادرات محصولات فولادی تا سه ماهه منتهی به سپتامبر ۲۰۲۳ بهبود می‌یابد.

یکی از عوامل دیگری که سال سختی را برای فولادسازان هندی ساخت، نوسان قیمت فولاد در بازارهای این کشور بود که صاحبان این صنعت را با چالش‌های مختلفی روبرو کرد. به طور مثال قیمت ورق گرم در هفته گذشته در بازارهای این کشور با ۱۰۰ روپیه افت قیمت همراه بود. با این حال، میانگین قیمت در ماه مارس به ۶۰۲۰۰ روپیه در هر تن یعنی حدود ۷۰۰ روپیه نسبت به میانگین فوریه افزایش یافت.

در حوزه مواد اولیه نیز قیمت کک در ماه مارس بیش از ۴ درصد اصلاح شده و به ۳۶۵ دلار در هر تن رسیده است و در حال حاضر زیر ۳۲۰ دلار در هر تن است. قیمت سنگ‌آهن دولتی نیز در بازارهای این کشور در حال افزایش است.

در پی این اتفاقات ارزش سهام تاتااستیل، JSW و جیندال تا ۲۵ درصد کاهش یافت.

پیش‌بینی می‌شود به خاطر افزایش مصرف فولاد در چین به خاطر سرمایه‌گذاری این کشور در بهبود زیرساخت‌های خود و همچنین اتخاذ سیاست‌هایی نظیر کووید صفر و حمایت از ساخت‌وساز، فولادسازان هند نیز بتوانند قیمت‌های خود را افزایش دهند تا از این شرایط سخت عبور کنند.

شایان ذکر است هند قصد دارد طبق برنامه‌ای مدون، تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید فولاد خام خود را به ۳۰۰ میلیون تن، یعنی حدود دو برابر ظرفیت موجود افزایش دهد.

به گزارش ایراسین، در آخرین رتبه‌بندی سالانه انجمن جهانی فولاد، هند به عنوان دومین کشور تولیدکننده فولاد در دنیا شناخته شد. این کشور با تولید ۱۲۴.۷ میلیون تن موفق به افزایش ۵.۵ درصدی تولید نسبت به سال ۲۰۲۱ شد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای نامدار در زمینه تولید فولاد در دنیا از جمله چین، هند، آمریکا و ژاپن به صورت معناداری با کاهش تولید روبرو بودند. در این رده‌بندی چین با تولید ۱میلیارد و ۱۳ میلیون تن فولاد خام در سال ۲۰۲۲ رتبه اول را کسب کرد. TATA، VDANTA، JSW، SAILو Jindal Steel and Power از جمله فولادسازان مطرح این کشور هستند.

سال مالی ۲۰۲۲ -۲۰۲۳ هند از ابتدای اکتبر ۲۰۲۲ شروع شده و تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =