• ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 35459
  • readingTime: ۱ دقیقه
برف

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از آماده‌باش امدادگران هلال‌ احمر در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف در ۱۴ استان خبر داد.

به گزارش ایراسین، مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات اعلام کرد: در پی اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی و پیش‌بینی بارش شدید، وزش شدید باد و بارش برف در مناطق سردسیر امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند.
مرادی‌پور با بیان اینکه این شرایط روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در کشور حاکم خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه این سامانه در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، شرق سمنان و شرق و غرب کردستان فعال است، امدادگران این استان‌ها آماده‌باش هستند.

ثبت دمای صفر تا ۳۰ درجه در کرمان در شبانه‌روز گذشته

سازمان هواشناسی سردترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد که در این مدت فقط پنج استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

سردترین استگاه هواشناسی کشور در ۲۴ ساعت گذشته، هادیشهر در استان آذربایجان شرقی بود که کمینه دمای منفی ۴.۴ درجه را ثبت کرد.

ساردوئیه استان کرمان، کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری و پیست چمن دیزین استان البرز از دیگر ایستگاه‌های سرد کشور بودند که دمای صفر درجه را به ثبت رساندند.

ساردوئیه یکی از بخش‌های شهرستان جیرفت در استان کرمان و دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است.

فرودگاه عسلویه در استان بوشهر نیز با ثبت بیشینه دمای ۳۳.۲ درجه، گرم‌ترین ایستگاه کشور در شبانه‌روز گذشته شد.

شهرستان‌های پارسیان واقع در استان هرمزگان،‌ دلگان واقع در استان سیستان و بلوچستان و عنبر آباد واقع در استان کرمان از دیگر نقاط گرم کشور با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر بودند.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در برخی استان‌های کشور خبر داده است که کاهش محسوس دما و رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی را به همراه دارد.

بارش و کولاک برف در نواحی مرتفع و کوهستانی کشور پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =